Hoppträning

Hoppträning i måndags ;) Vi började genom att värma upp lite som vanligt, och de gick icke bra för mig. Samma övning som Bettan sa till mig att göra hade gått super med Mattis, när jag red för honom. Tillslut blev det att alla fick öva på detta och alla klarade de, utom jag. Tom med nya hästen Buddy, klarade det. Asså kände míg så kass så Bettan satt upp på Steffie och red henne. Visade hur alla skulle göra och sedan funkade det några gånger. Inte alla.. :S Asså, jag ville bara gråta när jag stod där på marken och såg hur Bettan enkelt red henne och hon flyttade sig rätt. Kalla mig fjantig men ville bara sätta mig ner och böla, så kass var jag!

Men iaf, sedan var ju självklart klockan 22.15 men ingen hade brottom hem så vi började hoppa och vet ni vad?
Spände mig lite i början när vi hoppade fram men efter 2 små språng slappnade jag av och Steffie var som en ängel. Även när vi hoppade bana så gick allt lungt. HOn var superduktig. En gång sprang hon och jag satt emot lite så det blev ett stort skutt men annars gick allt skitfint. Var supernöjd! Fan va hon är duktig! :)

Men igår (onsdag) hoppade Anna henne för Björn på Snappis men då hade hon inte skött sig och varit helt springig :( Men jag kanske lyckades? Haha, men iaf, är superglad över hur bra det verkligen gick! :) Jag ville gråta av lycka! :D

Kommentarer
Postat av: Fanny

Men du ska inte må dåligt för sådant! Bettan rider alla hästar bra =P Som igår när jag red Yellow, Bettan behövde bara nypa tag i tyglarna så började han gå bättre medan jag fick kämpa som en idiot för att han skulle ta stöd.

2011-03-26 @ 15:03:57
URL: http://lindelou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback