Jobbtorsdag

Jobb idag då, ryggen känns mycket bättre men benen mår inte så bra imorgon kan jag ju säga! Usch.. Jag behöver ERIK! Han måste träna upp mig :P

Oj då, första gången på länge som jag skriver hans namn. Känns lustigt..


Men men, jobb idag då. Började vid 11 och slutade 20:10. Massa saker måste göras inför imorgon och hela helgen kommer bli fullsmockad.
Lite jag gjort idag?
Hackat, parerat 3 olika forters kött, gjort massa Hanö tallrikar och en del räkmackor. Lagat Hanö sill helt utan uppsyn. Jag har lärt mig något otroligt av Leif och Ulf :)

En intressant grej jag fick lära mig idag var att när man tar in dill ska man sätta dom i så varmt vatten som möjligt, sedan in i kylen med en påse över. Vet ni varför? Dillen tar då lättare åt sig vattnet och blir inte "vissen" så snabbt!
Sånt har jag aldrig fått reda på i skolan. Tycker det är ganska logiskt att sätta dom i kallt vatten eftersom det är en "kylvara" Eller? Vad tycker ni?

Kan inte räkna upp allt jag lär mig på en dag, allt känns så overkligt - jag har ett jobb - där jag tjänar pengar! Och som KOCK!!!!! :D:D:D
Visst är det segt på denna ö men Hanö är sjukt vackert! Klockan är inte ens 9 och solen är inte nära från att gå ner.

Visst blåser det lite men det är helt underbart att sitta här på hamnen, solen värmer, vinden svalkar, man hör vågornas skvalp när de smeker båtarna och när de försöker ta sig upp på slipersen.

Haha, värsta reseguiden - som lockar er! Men på allvar! Kom ut och håll mig sällskap om kvällarna!!! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback