Felix

Att låta fingertopparna borra in i din päls var en njutning. Det var en fröjd. Något du, trots protester - ibland, tyckte om.

Ingen är den samma som du, ingen kommer bli som du. Du kommer aldrig bli glömd, du va unik.

Tänk så bra du fick det efter du kom till oss, du kom den där varma kvällen i slutet av sommaren. Jag glömmer aldrig hur du hoppade upp i knäna och satte dig där. Du var skadad och vi tog hand om dig. Kommer igår när jag övertalade mamma att vi skulle ta in dig och hur arg pappa skulle bli. Men det visade sig vara bra! Vi var hos veterinären 2 gånger, först för ditt sår och några veckor senare för kastrering. Du var sedan vår.
Ingen saknade dig, ingen letade efter dig. Du var min.

Vi har gått igenom mycket, du och jag. Det har alltid varit du och jag mot världen. Du och jag, ängel.

Du har haft många smeknamn: älskling, ängel, bebis, pälsboll, pipleksam, tjååckiz, den gule. Och många fler som inte är betydelsefulla.
Du älskade din kokta torsk, din fiischk! :)

Tomheten utan dig fyller oss alla, förgör oss alla. Alla säger att man ska gå vidare, jag har nog med erfarenhet av detta för att veta att det inte går.

Man ska leva i nuet, ja, men det förflutna är heligt och framtiden suddig.

Glöm oss aldrig, vi glömmer aldrig dig <3

Jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback