Massor av träning

Detta har varit en enormt tråkig söndag så jag gick 50 min på löpbandet. Var helt slut i benen men vilade mig i 2 timmar och åt lite sedan stack jag in till Boke för att rida Steffie och Sam.

Steffie:
Eftersom hon fick hoppa igår var hon rätt taggad idag eftersom de stod massa hinder framme och eftersom jag ska hoppa henne imorgon (idag teckniskt sätt) så tänkte jag på lite bommar och en lite upphöjd bom. Ville egentligen ta henne något skutt men hoppade över det. Jag skulle ju rida Sam också, behövde ju inte hamna på akuten än.
Så jag travade henne lite och fick ju inte henne riktigt som jag ville ha henne, jag måste absolut rida henne mera. Känns att jag inte ridigt henne så pass mycket sedan i sommras. Kändes lustigt men när jag hade galopperat och fått lite kontroll över henne skuttade vi den lilla upphöjda bommen och lite så. I slutet jobbade jag lite på volten och försökte då att arbeta henne lite mot mitten. Steffie är ju så jäkla känslig för ALLT(!) så om man rider i höger varv och trycker lite med höger skänkel så¨flyttar hon dit vilket gör de svårare på stora volter. Hon flyter ut. Så jag försökte att motarbeta de, alltså fånga upp henne mera och när de gick i skritt gick jag över i lite trav men det är en helt annan femma och något jag måste öva på. Sedan tog jag lite galopp och tog bommen igen men hon var då så övertaggad så allt blev fel. Lugnade ner henne och tog de en gång till. Hon var då lugnare och det fick räcka. Jag ska inte hoppa stora hinder, hoppas vi ska jobba med små och kanske öva vägar eller något annat skoj. Har ju inte hoppat henne sedan i sommras och känner mig inte så säker än..

Sam:
Sedan va' de Sams tur och eftersom han bara ska skrittas så borstade jag av honom. Lät honom ha stalltäcket och på med tränset. Satt upp i ridhuset och när jag satte mig på hans rygg och de räckte med att han tog ett steg och jag började nästan gråta. Det kändes som om jag hade kommit hem :') Det var helt underbart! :)
Och när jag sedan kortade tyglarna efter typ 10 min så ville han trava. Eller jogga. Jag kände de på honom. Han ville hoppa, för han drog sig mot hindren i skritten. Men eftersom han bara ska skrittas skrittade jag honom. Inte så många volter utan mest bara volt tillbaka för att byta varv eller halft igenom. Något varv på en av de stora volterna. Inge märkvärdigt. Lät han skritta på i sin takt och lite hur han ville. Sedan var de till att sitta av efter typ 30 min och han fick då ett halft äppel sedan gick jag runt lite i ridhuset o han följde efter. Jag vet att han bara gjorde det för att han ville ha de andra halvan men ändå. Sedan tog jag in honom o han fick sin mat och så. Sopade i gången och släckte o stängde allt sedan va de hemfärd. Jag var sista som vanligt och klockan var runt 19.40.

Kommer ihåg i sommras när jag hade ridigt Clements, näst sista gången. Jag satt då av och utan godis följde han efter mig. Fanny har bildbevis ;P

Så idag har de blivit mycket träning, mer än 1000 kalorier! ;P Och de e typ de ja har ätit idag!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Så sant så ;) Massor med bildbevis ;P

2011-02-21 @ 13:12:04
URL: http://lindelou.blogg.se/
Postat av: Tjoohoo

Hejhej :)



Aww lille clements :)), du får komma och hälsa på honom här i malmö någon dag !! Men jag kommer i alla fall i sommar med honom ;))



Kram Anna

2011-03-02 @ 22:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback