Hoppträning

Eftersom Sam är dålig så fick jag hoppa Steffie och Alicia hade ju hoppat henne på clinicen på lördagen och jag red henne på söndagen och tog lite bommar. Speciellt en galoppbom, lite upphöjd. Hon var ju så taggad att tankarna snurrade så pass mycket att jag visste att det skulle gå dåligt. Och när jag satt upp på måndags kvällen var jag skitnervös och Steffie bara sprang ju när vi värmde upp tills jag bestämde mig att de skulle gå bra. Satt tillbaka och tvingade henne att ha en lugn galopp. Sedan skulle vi hoppa och då komma i trav och hoppa och jag körde ju Sam stilen. Ge mycket eftergift och luta mig lite fram. Men jag upptäckte snart att de inte gick alls. Bettan sa det också, och sedan när vi började hoppa en liten bana, med egentligen väldigt små hinder, hade jag inte rättat till de. Det gick då bara fortare och fortare och allt med min ridning blev dålig. Så tills nästa gång rättade jag till allt och vet ni vad, det gick så jävla bra! Nästa bana, med fler hopp gick ännu bättre, är så sjukt nöjd med min prestation och med Steffie, hon var verkligen jätte duktig. Jag måste bara komma ur Sam-ridningen och få tillbaka de jag hade i somras när jag red henne. Men med Sam har jag lärt mig jätte mycket. Verkligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback