Data/Film/SRF 2011

Denna nya datorn är också skrot nu asså.. Fan va jag hatar datorer och dessa jäkla problemen! Ska nog fan ta o se till att någon bygger en bra åt mig eller att man köper den och dom fixar allt!

De fanns ju bara en sån där 30 dagars prenumeration av Microsoft Office 2007 på datorn så vi köpte ett Office student 2007 för typ 1000kr till datorn och jag gjorde som han sagt men så sa han också att jag skulle aktivera de men hur ska jag kunna de utan internet? Får damp! Pappa säger ju inte till Ingmar att han ska komma o visa hur man gör så jag kan göra de själv. Pappa har lärt sig hur man gör efter att ha gjort så med minst 3 laptop's. Och typ 3 stationera. Jag är ju iaf inne på min 3e laptop nu..
Men iaf, allt funkade ju att använda. Powerpoint och så Excel och så Word bara man kryssa bort rutan och jag har ju gjort läxa o annat som  korta noveller och början till långa noveller och så nu står de; "Ändringen fungerar inte då markeringen är låst" eller typ så.. Jag rotade fram att jag nu behöver regga för att kunna använda de fullt ut igen. Och jag tänker ju inte precis ringa till dom.. Ocvh när man kopplar in en nätverkskabel visar de på både routern och datorn att den är ansluten men visar inget på datorn och man kan inte heller hitta de någonstans.. Jävla Windows 7 och Acer.. Jag har haft en HP, en DELL och köpte nu en ACER men inget verkar ju funka.. Vad är nästa? Sony? Toshiba? Nä, fy.. Skulle nog aldrig köpa en Toshiba till mig själv, till typ farfar eller nån men inte mig själv. Haha, kan inte ens stava till de, eller hur stavas de egentligen? Toschiba? Tochiba? Toshiba? Iaf, allt som börjar med "Tosh/Toch/Tosch" är sånt kinaskit eller nått..
     Men jag vet nu vad det var för fel på den andra, Dell'n. Det var hårddisken som hade blivit för varm för jag hade suttit med den direkt i knäet. Tydligen är de verkligen inte bra för "fläkten" *suck* Men jag har en sån där platta från IKEA men alltså, datorn kommer upp i en konstig höjd med den och det blir jobbigt för armarna. Alla har inte så lång överkropp vet ni ;)

Anledningen till att den pajade trodde jag berodde på filmen "Remember Me"
Haha, låter löjligt men jag hade tankat ner den i ganska stort format. HD o allt. Skitskarp med vanligt ljud. Skitbra! Och så tittade jag på den och hade då datorn på ju. Sedan efter filmen gick jag in på youtube för att komma lite klipp från lost där hon spelar med.. Vad heter hon? Hon som spelade mot Robert Pattinson i den filmen? Hon hette iaf Claire i LOST och var gravid när dom hamnade där o hon var sen ihop med han som är med i Wolverine sen.. Han med allt elektronikst! Charlie hette han nog i LOST. Haha, jag är ett LOST-freak.
Ja, heter hon inte Emely De Ravin eller nått liknande? Det knäppa är ju att jag sitter här och kan enkelt söka på de men de e så segt men jag tar i besöker min favvosida för filmer o skådisar: IMDb - Internet Movie Database
Har tom. laddat ner appen till mobilen! Helt underbart! Love It!

Länk; http://www.imdb.com/ (öppnas i ett nytt fönster)

Hon heter ju faktids Emilie de Ravin.. Fan va ja gissade bra där.. Haha, de bara dök upp :D
I Remember Me heta hon ju Ally Craig och i LOST'en heta hon Claire Littleton.

´Bara så ni vet detta, om ni inte redan gör de: Jag är ett stoooort film-freak, stort TV-freak egentligen! Haha, älskar TV. Kan absolut inte leva utan de någon dag i veckan. Någon form av TV, även om de e genom datan. Tom. på scoutlägren har jag titta på TV. Storbildsskärmarna.. Gäller ju då även helgen i Juni månad när man typ är fast på SRF.

På tal om rocken, har panik! Måste köpa biljett men vet inte exakt hur de blir med sommarjobb som vill inte slänga alla mina pengar på de då.. Och 4-dagas är slut. Fan, måste ta reda på om Kristan eller Roger ska ner till Rocken iår. Och så kolla närmare när lite 4 dagars kommer ut på blocket :D
Fan, va ett helt år sedan man träffa både Krille och Roger. Kan dock bli svårt för Krille måste kanske jobba som han gjorde förra året och de visade ju sig att ungen var Rogers och att han nu stegar på som pappa.. Vilka ska jag hänga med på rocken?
Och vilken av Salö-ungarna kommer ner? Mathilda va här 09 och Oscar hängde på förra året. Detta året då? Johanna? Stina? Inte rockers precis.. Fan också! Helt sjukt över att jag har panik över rocken när de e i JUNI och när jag sitter här o planerar när jag har typ 1,5 mil till Norje och Sweden Rock Festival.
Haha, förra året pendlade jag med moppe, var för fan i skolan om dagarna o stack tidigare så jag var där vid 3 när första bandet drog igång. Det var ju typ Nazareth och MSG (Michael Schenker Group)¨som jag ville se.. Hehe.. Massa andra också såklart..
Fan, jag har ju MAAAAASSSSSSOR av bilder från rocken som inte jag lagt upp någonstans. Kanske ska fixa til dom samtidigt som jag skickar lite bilder till Roger.
Är de inte så dom säger?
Bättre sent än aldrig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback