020211 - Onsdag

Ondag igår.. Slutade typ 12 så satt hemma o slappa innan jag fixa något att äta. Mums.. Verkligen gott..


Mac and cheese m. lite riven muskotnöt, kokt broccoli och stekt falukorv

Sedan lite innan 7 stack jag o mamma till stallet men spannarna var tomma som jag hade fyllt igår. Tänkte inte mer på de utan mätte upp fibergin och fodrade. Då kom Stina och sa att dom hade fodrat! JAg ba: "VA?!"
När jag o Åsa har bestämt att jag ska fodra, borde jag inte göra de då? Stina (åsas mamma) sa något om senast halv 7 men jisses.. Jag hade ju guds skull pratat med Åsa om tider o sånt. HALLO? Men men.. Bara att knuffa bort hästarna och ta tillbaka fodret. Så sa jag skarp att jag fodrar.. Jag har ju fått direktiv av Åsa att fodra.
     Men så jag packade hö och så var Juvels ägare där. Första gången jag träffar dom. De har hållt sig undan, de e lite Sofie känsla där. De är i stallet när ingen annan är det! Haha ;P Men men.. Hon tyckte de inte gjorde något om dom fick 2 gånger men ja, det gör jag. Jag har ridigt och varit hos Åsa i 3 år och vet hur allt funkar och hur allt ska funka hos henne. Jag har sett ägare som inte hållt en standarden som vi tar för givet. Jag var också sjukt slarvig i stallet när jag kom till Åsa men de fick jag lära mig snabbt, allt ska stå på sin plats. Det ska vara rent o snyggt. Och så fint o med sån ordning som Åsa har kan ingen säga att hästarna inte har de bra. Jag vet inget stall där hästarna har de bättre än hos Åsa.
     Jag har ju inte varit i alla stall men jag har ändå varit runt i olika, i 6 olika stall där jag har ridigt + alla ridskolor och så har jag ju varit med Åsa hos lite folk. Även varit hos Zettermans men Åsa har ändå snyggare!

När vi kom hem satt ja o mamma o tittade på lite bilder som min kusin har lagt upp på facebook, på deras nya hus. Fan, vill till england o hälsa på henne :) Har inte sett henne sedan förra sommaren. Helt sjukt!
Sedan hjälpte jag henne lösa lite korsord. Vi skulle sedan sätta på en film så jag gjorde massor av roliga stavar. Morotsstavar, gurkstavar, äppelklyftior, skar lite banan. Riktigt mumsigt. Så startade vi Bedtime Storys (stavning?) Asså, fy fasiken. Bara Adam Sandler kan göra den rollen. Asså han är grym! Älskar hans filmer och har sett hur många som helst av hans filmer precis som jag har gjort med Matt Damons filmer och arbetar mig igenom Tom Cruise just nu. Brad Pitt också.
Fan va filmberoende jag är, och jag är beroende av massor av skådisar.Kellan Lutz tex. Helt beroende. Såg filmern Prom Night i helgen och de e ju en skräck. Med Brittney Snow bla. Hon spelar i Hairspray med Zac Efron.
Jag kunde inte koncentrera mig så mycket på filmen för när Kellan dyker upp så kramar man ju kudden lite extra.
Han har ju även en roll i A Nightmare on Elm Steet som jag har tankat ner i värsta dåliga fortmatet så har inte orkat kolla på den än. Är ju så synd ibland!



Grönsaksgott

Men jag ska hästarna själv i helgen, jag erbjöd mig de men söndag. När de ska in hinner jag nog inte hem från sölvesborg, de e ju rykttävling inne på Boke som jag o Jonna ska hålla i. Får se hur de blir.. Har en del att fråga henne om, känner mig lite sviken där. Bara lite..

Ska till stallet ikväll och rykta av Missy, Chiki och Morris. Mysa lite med dom.. :) Sedan fodra och fixa höet! :) Suuuuuper!
Inget går upp mot de, ha 3 hästar själv och mysa med dom, som om dom är ens egna och de känns som en evighet sedan jag fick ta mig en riktigt titt på Missy. Hon har ju blivit så stor! :)

Skulle bli ett kort inlägg men ikke ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback