Sovmoooorgon

Fasiken va skönt med sovmorgon, gick upp 20 i 8 istället för halv 6! :)

Gick upp o duscha innan jag packade ridkläderna och datan o körde till sbg för att ta 9 tåget till Karlshamn.

I eftermiddag blir det rida Sam lite och jag tänkte gummiband idag, igen. Red honom på lite gummiband i lördags och det gick över förväntan. Skrittade fram honom på långa tyglar och satt sedan av för att ta upp gummibandet och då satte jag de ner mellan hans framben då han har en ring på sadelgjorden. Först protesterade han och baa ville slita upp huvudet, lite smått panik kändes de som om han ville springa iväg. Jag hade ändå inte spänt det utan det var så utspänt dom de gick.
     Men vet ni vad, efter någt varv slappnade han av och jag kände hur han höjde ryggen lite och i traven ja gud. Han hade en lång och avslappnad trav och när jag tittade ner så hängde gummibandet lite löst. Han gick superfint. Kollade de ju de också när jag red förbi speglen, kollade hur han hade benen och om han var framåt. Det var lite dåligt tyck i honom i vänstervarvet och när jag vände till höger varv ochh fattade galopp efter typ 20 minuter tog han ett litet skutt och föll sedan in i ganska jobbig galopp pga att han kämpade emot gummibande men när han sedan slappnade av gick de fint. Bytte varv efter lite trav lite galopp till och jädra va han sparkade bakut, han ville inte galoppera i de varvet. När han hade gjort så några gånger så bad jag Monica ta av gummibandet och då gick det bättre men han är fortfarande vinglig i vänster. Det är nog något som ligger kvar där.. Någon låsning eller liknande :/
Jag red då ut honom och han var så pigg och framåt o rädd för ALLT. Det kändes som en annan häst :P

Han är underbar, min gullgosse :)

Efter jag ridigt så lappade jag ihop honom, sötsaken. När han tappade sin sko för några veckor sedan så lossade en bit där sömmen satt. Det har typ blivit djupare eller något. Så skrapar bort "spaklet", tvättar rent med bakteriedödande medel och sedan på med "spakel" - Gransalva - Tror jag de heter. Så jag har lagat lille Sam..

Så, nu har vi engelska! :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback