Praktiskt Köksprov

Asså, är så jävla nervös.. Känns som om jag kommer faila totalt!
Jag är den enda i min grupp som är förberedd så pass mycket. Har gjort en del på de båda menyrna men äär så rädd för at fucka upp stuvningen. Fick göra om grunden på den 3 gånger hemma. Skulle fan dö o de hände! Usch! :S
Men alla recept och annat är klara för att bara göra dom. Har alltså skrivit ner recept till 6 rätter med massor av tillbehör. Är helt skakis, vill inte ha kött men majonäsen känns så pass säkert ändå. Så jag vill kanske ha köt menyn? Jag vet inte..

Här är de olika menyerna jag hade tänkt göra;
Meny 1
F: Crêpe med skaldjurfyllning
V: Pocherad fisk med vitvinsås - serveras med grönsaker och kokt/pressad potatis
E: Vit chokladmousse - serveras med bär och crisp

Meny 2
F: Canapé Skagen
V: Stekt kött med rödvinssås - serveras med någon form av råstekt/stekt potatis och med grönsaker
E: Kaffepannacotta - serveras med en bärsås och choklasgarnityr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback