Stallvärdinna

Så otroligt fint det låter.. :)

Idag var jag stallvärdinna och det gick super. Fick leda först Gold-Fire, ponnyn jag verkligen inte gillar och alla som såg mig komma in från hagen med honom den där gången när det var mini ridläger vet detta. Men denna gången var han så otroligt snäll och lyssnade jätte fint så det var inga problem och ungen red verkligen bra! Han blev rädd för porten till ridhuset en gång och kastade sig fram. Jag stannade tvärt, höll hårt i grimskaftet och fick tag i ungen. Gold-fire stannade när han stod med huvudet mot mig och ungen satt kvar. Skönt. Hon blev inte rädd utan ville trava direkt igen och red fortfarande honom bra! :)
Sedan var det 2 halvtimmars lektion med Winnie. Första lektionen gick fint, ungen kunde inte så mycket så det var jag som styrde och ställde. Dock sedan kom en unge som trodde att hon kunde rida i galopp, men hon kunde knappt rida lätt i traven. Ibland undrar man ju.. Men hon höll rätt så hårt i henne och Winnie blev lite stressad och skärrad sådär imellan åt men det var inget okontrollerbart =) Hon är med duktig, lilla söta Winnie.

Träffade Marina, jobbar på Preem, och så Linda, engelskaläraren från 7an =P




Bell har kommit hem och hon har bebis i magen :D (mobilbild)


Jag och Bell innan hon blev skadad

Kommentarer
Postat av: Frida

Gold-fire som är så snäll ;)

Winnie är med snäll fast lite stirrig :) Tur att hon inte är större, kanske varit svårare då :P

Jag har med varit stallvärdinna någongång, hade en sån ful gul väst på mig XD

2010-09-19 @ 20:08:31
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback