Richie + framdelsvändning = ?

Det började med att han (som vanligt) drog upp huvudet vid tränsning! Fasiken va jag hatar det, han har kommit på att han är mycket högre än alla och han började med detta innan sommaren. Eller det kanske bara är mig han jävlas med? Dumma häst! Hehe
Men sedan så fick jag bokstavligen DRA ut honom ur boxen för han ville inte gå. Dom slänger ju alltid in hö till hästarna innan min träning, lite dummt för klumpen vill ju knte lämna sitt hö!

Sedan fick jag reda på att vi skulle öva på öppna, sluta och framdelsvändning.. Humf..
Öppna resp. sluta kanske skulle gå med inte f.vändning. Helt åt skogen gick det.
5 åring, 175cm i mkh och fattar NOLL. Haha, det blev som det blev. Han var inte på humör idag!
Han hängde i bettet, drog på som satan, reagerade inte på skänklen så bra och var allmänt trött. Orkade knappt ens galoppera ett varv på volten utan jag fick hela tiden pressa fram det, och ändå reagerade han inte så mycket just då. Kändes lite som Medyk! Men sedan när jag övade lite tempoväxling mellan trav och skritt lyssnade han fint på tygeltagen och skänklarna. Då var han mysig men inte annars..
     Blir en annan häst nästa vecka då, sa till bettan att jag inte kunde rida Pavarotti och då sa hon att det skulle bli mitt mål till terminen är slut. WHAT?! Hoppas hon inte menar allvar för då dör jag! Jag tål inte Pavarotti. Han är supermysig att rykta o sköta om men att rida? NEJ TACK! Bölade sist jag red honom för det var så hemskt. Samma sak med Missan, sista hoppningen med henne grät jag, drev på och morrade. Maria tvingade mig och så fort hon sa att det räckte, satt jag av och gick ut! Fan va hemskt det var. Missan är jätte mysig att rida hon också, nu. Red henne en del i början när hon kom. Hästen kunde knappt stå still eller ens gå framåt. Stod och hoppade på samma ställe och var skitarg! usch, då var hon hemskt. Så hon har blivit så fin =) Men att rida går bra men litar inte på henne något mer efter vad som hände på framhoppningen den där pay ande jumpen. Fy va arg jag var då, på ALLA! All publik, på Missan och på Alle som inte ville gå upp och säga att jag skulle stryka mig. När hästfanken hottar av en 3 gången så är man inte så glad längre. Första gången flög jag över hindret och satt på knä på andra sidan. 2a gången landade jag på sidan och 3e gången jag var så arg att jag satt och flaxa som en kråka och typ skrek på henne men hon stanna ändå och jag landar på fötter. Förbannad så det rök ur örone på mig! haha, stakars Alle som jag skrek på..



Imorgon är det då skola.. Vi ska vara i köket så det är skoj ;D


Kommentarer
Postat av: Fanny

Gick sådär med Medyk med, man för att vara som han är så var han riktigt framåt för skänkeln i öppna/ sluta övningarna. Han gjorde ju inte övningarna fullt ut eftersom han inte gjort det mycket innan, men han försökte iallafall och det var det som var poängen :) Vi gjorde liten volt istället för framdelsvändning xD Nejmen vissa försök fungerade, andra inte xD



Fast det var ju inte Missans fel att det gick så dåligt på P&J:en, hon hade ju ont :(

2010-09-23 @ 22:12:49
URL: http://lindelou.blogg.se/
Postat av: frida

Minns den gången med Missan, Evelina testade ju med att rida henne på framhoppningen den gången men hon slängde ju av henne med :/

2010-09-26 @ 17:00:11
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback