Natti-Natti

Sovdags för mig, har precis plattat håret. Usch, mitt volym lösa hår. Är det någon som har ett bra tips för det? Bra volym? ;)

Men ska iaf sova, idag har jag mest redigerat bilder men fick ta en paus från det nu ikväll då jag höll på att få 4kantiga ögon.
Hmm.. Imorgon är det hoppträning med den lilla 5 åringen. Haha, betoning på LILLA! Haha, han är typ 175-180 i manken. snacka om att man känner sig liten! Men han är så jäkla snäll. Tänkte på det när jag tog in honom från sommarhagen när jag red honom i sommar. Han är enorm! Asså, jag blev nästan lite orolig, tänk om han skulle få värsta rycket och bara dra. Visst dom andra hästarna kan göra samma sak men dom kan jag ge lite motstånd. Dom kan jag hänga efter men blir man hängande efter Richie, då är det kört! Han kommer ju inte precis märka det.
Men det är iaf hoppning imorgon och vi får se, förra måndagen när vi hade bommar gick det faktiskt rätt så bra. Sista hoppet (sockerbits-hinder) var stort och fint =) Bettan tyckte att jag skulle ha min säkerhetsväst på mig och det är väl igentligen säkrast men då stör jag troligen honom mera än vad jag redan gör. Han behöver egentligen hoppas av mer erfarna ryttare inom hoppning. Han har dålig balans + att jag inte litar på honom och då blir lite osäker. Det är ingen bra kombination! Men vi får se hur det går, Richie Rich är den häst som jag känner mest förtroende för, sedan Clements åkte till Anna känns det tomt. Det känns som om jag ska kunna rida dom andra hästarna men det är ändå som en liten spärr och jag söker mig till dom jag har ridigt innan. Jag kände mig säkrare och säkrare med Clements vid min sida men nu känns det som om jag glider tillbaka i samma svarta hål jag satt i när Bogart försvann från min sida.
Jag har haft sån otur med hästar! sjukt asså!

Det får väl bli en liten bild från i vintras på min lilla klump ;)

Richie Rich
Lettiskt Halvblod
f. 2005

På bilden har han så fin mule. Han hade soleksem på mulen i sommar så den har inte varit den mysigaste men det har läkt fint hittills så hans mule kommer bli så fin och gosig igen.

Var också nyss inne på Bokes sida och dom har en "Hall of Fame" där det står om Myzac, Mister Bogart och Goliath. Dock så står det inget om Bogart. Varför inte? "Blev skadad och blev inte bättre, därför avlivning" Nej, jag kan själv inte formulera händelserna i text och det låter så barbariskt när man skriver det men han mådde inte bra. Jo, precis i slutet. Veckan innan han fick galoppera vidare då fick han komma ut i friska luften. Han fick gå i skogen med mig och jag är tacksam över den sista tiden jag fick med honom. Jag tror också att han är tacksam över att han fick komma ut i skogen.. Jag älskar dig, pojken min..
Anledningen till denna lilla snutt var att jag såg hans bild och jag blir så överväldigad av sorg men också kärlek.. Kärlek till denna speciella och underbara häst som bara travade rakt in i mitt hjärta från första stund då jag gav honom en chans. Inte klokt att jag tvivlade på den vackra fuxen, men så fort jag gav honom en chans och steg in i boxen med en borste i handen var det som bortblåst. Dock var bara min nervositet kvar men när jag satt på hans rygg försvann den också och vi blev ett.

Jag kan skriva hur långa texter om vårat första möte, om första träningen då jag kommer ihåg den som om det vore igår. Och jag tackar Frida Åkesson som fick mig att prova honom, att ge honom en chans. Utan den lilla knuffen hade jag inte varit där jag är idag, jag hade inte vågat så mycket, jag hade inte tagit dom chanserna, och mitt liv hade absolut inte varit så bra under den perioden.. Så tack Frida!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag håller tummarna för dig på Richie så får du hålla tummarna för mig på Medyk xD Fast Medyk var riktigt duktig över bommarna sist :)

2010-09-13 @ 16:24:11
URL: http://lindelou.blogg.se/
Postat av: Frida

:) Var så lite så ;) Tack själv Maria! :)

2010-09-13 @ 19:08:38
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback