270910 - Måndag

Dagen gick fooort.. Vi gjorde fransk löksoppa med Daniel i köket. Blev jätte gott, mums :)

Sedan kom jag hem, la mig o löste lite Suduko. Har blivit beroende av sudoko, skitkul :P
Men jag blev för trött för det så jag la huvudet emot kudden och somnade.. Haha.. Mamma väckte mig vid 8 och då hade jag lite panik. Slängde på mig ridkläderna och hoppade in i ett par skor. Med hjälmen i ena handen och skorna o chaps i andra sprang jag ner till bilen. Vi körde in och jag stressade i onödan. Hästen jag fick var ute i ridhuset så jag kunde lugnt sätta mig i kafeterian men jag kände mig ändå ängslig. Jag fick Missan...


Missan, sto, f. 1996
Jag och Missan sen 26 maj 2009. Sista pay and jump..

Jag har bara ridigt Missan 4 gånger sedan sen sommaren och det för Maria. Då gick det bra, det vara bara några månader efter sommaren. Då red vi markarbete 3 gånger och det gick bra, sedan skulle vi hoppa och jag ville inte alls men egen som Maria är så tvingade hon mig och jag ville inte bara valsa ut jue. Jag ville ju hoppa. Komma över min osäkerhet och rädsla för att hoppa henne.
     Och dom små pytte hindren gick bra men när vi skulle hoppa kombination (först kryss och sedan oxer) med ett galoppsprång då typ och jag var jätte osäker så först vägrar vi typ 777 gånger på krysset och sen när vi kom över det så vägrade vi typ 888 gånger på oxern. i en kombination. Kände mig som värsta nybörjaren och Maria gnällde på mig så tillslut satt jag och bölade och red för glatta livet. Drev med skänsklar, flaxade med armarna och smackade samtidigt som jag typ inte såg något för alla tårar. Försökte 2 gången och sista gången kom vi över. Då saktade jag av henne, satt av och gick ut ur ridhuset. Sedan fick jag gå runt med henne, fy vad jag skämdes, kände mig som en nybörjare, och var skit arg på mig själv och jätte besviken. Sedan såg jag knappt åt Missans håll efter det. Tills i sommras när jag var tvungen att handskas med henne lite men det gick bra.
Så nu på träningen ska jag rida henne igen..

Men lektionen gick förvånandsvärt bra, med lite mindre trams. Men jag satt upp på henne och min första tanke var: "PLANKA" Det kändes så eftersom jag ridigt Richie ni rätt mkt och innan dess Clements. Inte som smalaste hästarna precis! ;) Dom är ju bygda så..
Sedan tog det kanske 10-15 minuter att komma in i henne trav. Skritten gick bra, galoppen gick jätte bra. Allt var så sjukt välbekant och skönt. Det kändes som om vi aldrig skiljts från varandra. Att sitta ner i henne trav tog en liten stund sedan hittade jag den och det var tom. så att jag fick driva på henne i alla gångarterna. Hon tressade bara lite på volten och gick med huvudet i himmlen. Hon slappnade ju av tillslut.. Lite..
Sedan var det så så att vi skulle rida med fötterna i stiglädren, ovanför stigbyglarna. Blev nästan lute jockey och med mina anklar så gick inte det. Testade några gången men gav sedan upp och arbetade henne lite i nersittning. Precis som vi ska göra på måndag. Men Missan är faktids trevlig, det är hon. Tycker hon är jätte fin och så men vi får se hur det blir med hoppningen. Hoppade ju Richie och det gick bra, då ska det nog bli bra med Missan också (:

Bild från 1008; Jag har typ inga bra bilder på henne..

Kommentarer
Postat av: amanda nyström

du har kvar bilderna på mig och vicky va? :)



villken kamera har du? canon vilken? :p

2010-09-29 @ 21:32:26
URL: http://amandanystroom.blogg.se/
Postat av: Fanny

Lilla finaste Missan :')

Såg inte så mycket, men det lilla jag såg såg jätte bra ut :)

2010-09-29 @ 22:20:16
URL: http://lindelou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback