220910 - Onsdag

22 September, Mathias (http://mathewdante.blogg.se) flyller år idag =) Tider går fort.. Känns som om det var igår som jag vi satt hos hans mamma och åt smörgåstårta men det var 2 år sedan. Det har gått så fort! :) Men åter igen GRATTIS!

Sedan har dagen varit bra, eller ja, dagen har varit bra men lektionerna kassa!
Morgonen började med svenska och vi hade vikarie igen och hon läste för oss. Jag kände bara för att gå ut. Fasiken va jobbigt! Usch!
Sedan var det Livsmedelshygien och det var helt OK. Satt o rita en hel lektion då Ida är sjuk så får jag göra allt själv. Det är tur att Sammy har gjort hemma om fiskarbetet som är till på fredag. Annars hade jag sjunkit ner till botten som en sten asså. Hemskt! Jag ska inte jobba med Ida mera om hon ska vara såhär sjukt, då får jag ju bara göra allt själv. Känns surt! Men den lektionen var bra, ritade på för fullt.
Sedan var det mat och sen matte. Matte med dryga Ingmar "Bosse".
Han började dra upp det där med Primtal "pyramid". Lärde oss det typ i 8an eller nåt men hur ska jag komma ihåg att det heter Primtal? Hmm..
Och han förklarade massa och typ ingen visade någon riktigt respekt, alla var typ jätte trötta och jätte flummiga. Några brukade allvar. Men så ska ja också säga att jag fick nästan alla rätt på matteprovet. Ett fel bara. Jag skulle fått en stjärna av "Bosse" men han ville ikke så jag fick en av Tim istället! :)

Hem gick det bra, Angelica o Elle på bussen från K-hamn o Angelica o Paue på bussen från Sbg ;) Hääärligt!

Nu ikväll är jag helt slut som vanligt. Fått ännu mera problem intryckte i huvet ;) Fick reda på att Tischa, hon jag rollar med på sms, inte mår så bra och det är hemskt. Jag hoppas såklart att det löser sig! :/

I helgen är det Nanne Grönvall och Calle Kristansson som står på schemat! Hmm, är inge BIG FAN of Calle men jag ska ha kameran i högst hugg ändå. Får ta och lyssna lite på Calle och hans crew nu innan helgen så att man iaf kan sjunga med ;) Nanne såg jag på Sweden Rock Festival, hon är alltid där. Och Calle har jag aldrig sett innan så det ska faktis bli lita spännande :)

Sedan på sööndag é det BUS möte. Vi har en del att bestämma! Ska framför ärende om resa till tex Ullared. Det var suuuper kul när vi var där med stallet och jag har sagt till mamma att vi ska sticka dit nu på tex lovet eller ba ta ledigt en dag och sticka dit. Behöver shoppa loss, var förra sommaren jag var där. Saknar det. Var där 1 gång om året innan men det har blivit sämre. Annars tar jag en bussresa upp dit med typ Bromöllabuss. Angelica kanske vill hänga med..?

Dom andra dagarna?
Måndag var det slapp på studiedagen sedan ridning
Igår (tisdag) var vi i köket hela dagen och vi hade kallkök på fm och varmkök på eftermiddagen.
På fm. gjorde vi Créme Brylé, Créme Caramel och så gjorde vi Panna Cotta med bärsås. Eftersom vi inte får ha mobiler i köket blev det ingen bild :(  Vi gjorde bullar i varmkök med Daniel och så städade vi :S

Kom hem och var helt slut, åt lite pasta på kvällen innan jag somna vid halv 11. Helt slut!


Idag var Erik jätte taskig mot mig! Skrev ett mess och frågade om han skulle med bussen o han skrev att han skulle det. Sedan fick jag ett mess typ 15 min innan vi slutade att han skulle till en kompis i Mörrum. Taskigt!
Och sen Mörrum också, det är fasiken dödare där än o Sölvesborg ;)


Hos Lotta (Mathias mamma) den 22 sep. 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback