Vilket håll?

Haha, jag och Clever var inte riktigt överrens om vilket håll vi skulle ta igår. Haha.. Vi övade på rakriktining och han är ju lite expert på de då han inte gillar att gå böjd och måste arbeta lite. Vilket gör honom till den han är, tokigaste i världen ;) I början gick det faktids jätte bra men så flöt han mycket ut i kanterna.. sedan i traven när vi kom fram till  väggen ville vi ALLTID åt olika håll.. Haha..
 Skitjobbigt egentligen man va fan, han skötte sig så bra 2 lektioner i rad. Var inte heller på superhumör kanske?

Men det jobbigaste var nog när jag kom till stallet och han stod dygnsur i spiltan, svettig då. Borstade av honom och sadlade o tränsade. Tänkte sedan att om jag skulle skritta fram ute skulle han ju förfrysa så tog och slängde på honom ett fleecetäcke innan jag satt upp. Men han var ändå jättekall när vi kom in.
Visst, det är nybörjare som rider mycket tidigare än jag men kunde inte någon i stallpersonalen slänga på honom ett fleece? Aja.. Skit samma egentligen. Det är ju inte min häst och klagar man på en ridskola blir det bara skit av allt ihop!

Underlaget i paddocken är nästan klart typ :) Btw.. Sedan är det mycket mera som ska hände på Boke, vi kommer ha en anläggning i tiptop anpassad för alla människor! :D


Slänger in en bild på en alltid lika glad Clever..



Fick bli en på sötaste Sam också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback