Rodrika

Ojojojojoj... Det var länge sedan jag red Rodrika och när Jessika sa att jag skulle ha henne blev jag skeptisk.. Usch, det lite av en mardröm sista jag red henne!

Men allt gick super innan men hon var ju lite seg i början av lektionen, stel. Men så fort jag fick igång henne riktigt och Bettan sa hur jag skulle göra gick hon skitbra men luftiga och stora steg och började jobba jätte fint. Herregud, det var som att sitta på en annan häst. Tror det var 2 eller 3 år sedan jag red henne och det är absolut inte samma häst! Hon var så duktig.. Kände dock att jag inte var super nöjd alltid, hon har någon lustig dressyrliknande sadel och om jag ska rida som jag brukar kommer jag inte åt med skänklarna. Det är hemskt! Så Bettan sa till mig att vinka ut knäna men då petar ju tårna rakt ut åt sidorna.

Jag tyckte att om man bortser från de så gick det verkligen super bra ;) Är jätte nöjd med "Roddan".
OBS, inget gummiband då. För er som har sett att hon ska ha de..!

Tom. Bettan tyckte det såg bra ut. Hon sa klart och tydligt: -"Du rider henne bra"


Eftersom jag inte ridigt henne på länge har jag ju heller nada bilder på henne men hittade några som sedan blev 2 st. En från hagen och en från en ridlektion när Frida red henne. Tyckte dock att ingen av dessa gjorde henne någon rättvisa så jag klippte lite i den ena.


Rodrika   2009   
Rids av Frida som ni hittar här; http://kizzmeandholdme.blogg.se/


Rodrika   2007

Kommentarer
Postat av: ????

Inget gummiband?? det är väl ägaren som bestämmer vad som ingår i utrustning eller!! står ju på skylten.

2010-11-24 @ 21:46:55
Postat av: Frida

Underbara Rodrika. Hon är svår vissa stunder att få att gå i form :) Och när du tog den bilden på mig och rodrika hade jag bara ridit henne 2-3 ggr så hade inte hittat knapparna ;) Jag har ridit henne både med och utan gummiband och jag tycker att hon är lättare att få i form utan gummiband faktiskt :)

2010-11-27 @ 10:57:32
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback