Ravelli Team Tilly

Maria Mattisson söker häst!    - Maria har hittat häst =D


Lånar en bild av Anni! ;)

Idag har jag då testat att rida Ravelli, då Anni sökte medryttare på honom. Nanna red med ut på Malte och innan blev det mycket snack om hur han var och ställde massa, säker jobbiga, frågor ;D haha
Men själva ridningen gick mycket bra, för att inte känna honom! Han testa mig en del, var tittig på nästan ALLT! Men det givk bra, första 2 travstegen var lite vingliga men hittade snabbt takten, har ju redan ridigt en häst med sånt steg. Mr Bogart och Ravelli är mycket lika på det sättet, mycket speciella, dom har likadana stora och luftiga steg. Fast jag tyckte ändå att Ravelli hade ett mjukare och mer följsamare steg men Mr B hade ju låsningar och var allmänt stel.

Sedan galoppen! Det är mycket häst och man måste verkligen rida hela tiden. Nanna sa att höger varv var bäst så jag tog honom i det först och ja, han små"bockade" lite fjant, upp lite med bakbenen o han sökte sig inåt mot Malte. Nanna sa till mig att höja inner handen och hålla upp hans huvud lite och efter något varv slutade han och galopperade på. Bytte sedan varv och tog han i vänster, vi red då på en volt på en åker, och det var inget trams utan det flöt på bra. Han drog lite mera i vänstervarvet och gick ut på en större volt men absolut inget okontrollerbart!

Så nu är jag medryttare (kalla det vad ni vill) på Ravelli Team Tilly =D



Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback