Nersittning!

Idag arbetade vi mycket med nersittning och jag tog du först ut Yellow Sun, skulle försöka med honom igen eftersom han var halt för 2 veckor sedan! I skritt var han lite lugn och sedan i traven ville han inte trava och jag satt ändå och skänklade honom först lite löst och sedan hårdare, hade lixom sporrar på mig också men han bara rygga och så skulla han sparka mot Scott o Ulle. Hade jag haft ett spö så hade han fått är riktigt rapp i röven och sedan ett till när han hade gått fram innan han hade fått klapp! Dumma häst, så kan man fan inte göra! Men så fort Ulle o Scott var förbi travade han på fint, eller ja. Fint och fint? Jag satt först ner för att få igång honom lite och trodde han gick lite knasigt eftersom jag gejade med skänklarna men så när jag red lätt kändes det som om han var halt på 3 ben! IGEN! Usch, fick rida in på en liten 8-volt och hålla igång honom i trav. Det var hemskt att skänkla på honom runt när han kändes jättehalt men jag tog in honom i stallet och tog ut den andra galningen. Skittat lite, travade lite på volten och galopperade sedan. Inte mycket till framtidning jag vet! Men va fan ska jag göra när man har lektion?! Men så då fick jag igång Clements och efter alla voltövningar var han helt slut min stakars ponny. Hehe, han fick slappa lite innan vi övade mer på nersittning i traven och jag plockade av mig plagg efter plagg. T-shirt red jag i tillslut helt trött var jag. Men ändå, jag tycker inte att jag och Clements hade våran vanliga dragkamp utan han lyssnade rätt bra när han fick upp flåset lite men så hade jag taggat honom med sporrarna i början så han hade en bra fart, i ALLA övningar! Haha!
Och i slutet slappnade han av riktigt i traven när vi övade på rätt upp o halt, han slappnade av och krökte på nacken så att tyglarna blev lite slappa och han höjde ryggen en aning, det är härligt när man känner hur hästarna bara accepterar en och slappnar av. Eftersom han jobbat så bra lät jag honom fuska med serpentinbågarna i slutet, han förtjänade det och efter så satt jag av och gick med honom runt! =) Lilla söta Cleman! =D


Får se hur Sun han är på onsdag för då är det dags för Pay and Jump, får se om han går så orent med någon annan ryttare. Emilia ska ta och hoppa honom =) Många andra ryttare ska också hoppa så det blir en hel del foton och så får jag väl se hur det blir med Ravelli.

Ja, Anni ska ju operera knäet igen och då ska hon lämna bort Ravelli och snacka om att jag blev förvirrad. Men jag då? Nehe, Anni ville ha någon som kunde luffsa i skogen men ändå verkade dom rätt framåt på lite träning också men vi får se. Om det bara är luffs i skogen lite då och då så får jag fortsätta att leta häst och sätta upp lappar. Jag känner ju att jag behöver ta detta lite seriöst i sommar men hinner jag verkligen när det kanske blir 2 sommarjobb? Jag får se..
Jag känner även PANIK över att jag slutar grundskolan, slutar 9an. Jag ska kasta mig ut i det okända och kämpa bland alla andra kockar! Och så får vi se hur dte går, jag kanske fastnar för "hotell" delen? Nja, just nu lutar det åt Kock men vi får se!

Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback