Markarbete på bar rygg..



Jag red plutten idag ;)

Min lilla Bellan är fortfarande halt, hade en massör där idag som kolla igenom henne och masserade hennes ömma ställen. Skönt för stumpan ;) Men så jag red denna galningen istället =)

Tänkte att jag kan lika gärna ta honom barbacka så jag gjorde det, upp där på has härliga rygg och skritta han då. Kände sedan när vi kortade tyglarna hur han började dra lite i bettet och snabba på stegen. Hehe, glad att jag inte hade ett spö i handen, sporrar han jag ju. Som alltid när jag rider honom. Dock inte i hoppning! Det går inte, han är så "het" och bara springer ju i hoppningen. Det kan man inte tro eftersom han är så stark och envis i markarbete men han är hoppkungen! Absolut! =D

Men det var att hålla emot lite, mycket halvhalter! Men han började faktiskt inte dra iväg så hemskt mycket, han försökte ju men jag fick mycket bättre grepp om honom nu när jag satt direkt på honom utan sadel. Skritten gick bra, traven också. I början ville han ju ta låååååånga steg men han är ju bara PONNY så han fick ta normala i ett lugnt tempo så jag satt bra och visst gjorde jag det. Är så härligt att rida barbacka på honom, sist jag testade höll på att kasta av mig in i väggen men nehe! ;) Mina knogar på handskarna fick ta smällen när jag tryckte dom mot väggen och höll mig upp men han gjorde inget sånt idag. Isabell trillade av Pearl istället, så skrattar dom åt mig men nej! Jag fixade det! ;D Haha!

Och Ida sa; "Lycka till med att öka galoppen på han" eller om hon sa trav. Jag hade inga problem med galoppen. Kurade ihop lite och gav honom lite eftergift och så smacka så räjsade vi om alla andra och jag tycker han lyssnade bra när jag saktade av honom. Allt gick mycket bra min plutt. Kan inte träna för Maria nästa vecka då jag är i Polen nästa måndag. Tråk men får ta pollen efter det istället.

 

Så söndag ska jag även ta hand om dom andra pollarna, Vicky ska tävla så jag ska släppa ut och fodra. Om det blir sol kanske kameran kan följa med! Hoppas!

 

Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback