Det kungliga bröllopet

Igår gifte sig kronprinsessan Victoria med sin Daniel Westling i en vacker vit klänning med 5 meter långt släp, även slöjan var 5 meter och samma slöja som Silvia hade på sig när hon gifte sig med kungen.
Jag kollade på vigslen och kortegen genom TV-rutan och det var veckert. Jag vet inte varför men jag ville gråta, gråta för att dom ska få ett bra liv. Att dom träffades var ju en slump nästan.

Victoria fick en mer offentlig roll när hon var färdigutbildad men känner sig så pressad att göra det bästa att hon slutar äta och 1997 kan man se bilder på en mycket avmagrad Victoria som sedan hovet meddelar är en ätstörning. För att få lugn och ro flyttar hon till USA och får där hjälp med sin sjukdom och samtidigt studerar hon statskunskap vid universitetet Yale. När hon känner sig mer stabil och tar upp träninen och då efter ett tips från eb vän börjar hon på "Master Training" där en viss personlig tränare jobbat sedan 3 år tillbaka. Daniel Westling fick vra kontakt med sina kunder och ställde upp när som hälst och vilken skulle inte falla för en sån kille? Vår kronprinsessa gjorde det iaf. "Jag tyckte om honom. Han stod med båda fötterna på jorden" Det var våran Victoria som fick ta dom första stegen då Daniel var avvaktande men tillslut lyckas Victoria och dom börjar träffas i smyg. Dom höll sin kärlek hemlig ända till Maj 2002, 2 år efter Victoria hade börjat på gymmet.
Det är Expressen som avslöjar Ds och Vs förhållande och alla vill höra dom uttala sig om det, det hände till och med att D och V blev jagade när dom satt i bilen och D var inte sen att trampa på gasen för att komma undan!

Men bilden som Svenska folket får av Daniel är inte bra, han anlitar proffs för att se till att han får bra PR. Han syns därefter mer och mer vid Victorias sida och förändras från slappig gymägare (som han blev lite senare) till blivande prins.
Så en stor förändring har skett med Victoria och Daniel sedan dom blev födda, men dom ser ändå rätt lyckliga ut!

Mina egna tankar:
Mina egna tankar om detta giftemålet kan jag babbla på om i evigheter, vigseln var vacker ofc men jag saknade det dära: "You may kiss the bride" DOM FICK JU INTE ENS KYSSAS NÄR DOM NU VAR MAN OCH HUSTRU!!!!
Aja, men sedan det med middagen, det såg så tillgjort ut. Funderade ni också kanske på varför det bara var Daniel som grät i kyrkan. Borde inte vår kronprinsessa fälla en tår över att hon nu har fått sin älskade Daniel?
Jag tycker att middagen och faktiskt lite i kyrkan såg sååå tillgjort och stelt ut, jag tror att både Daniel och hans maka vill ha ett litet bröllop men familj och vänner. INTE HELA VICTORIAS FAMILJ! Jag tror det!
Jag tycker inte heller att Daniel ser så lycklig ut, han har förändrats så mycket utvändigt. Han måste ha förändrats innuti också! Så är det alltid! I slickat hår och stel kostym är han inte snygg! Victoria är inte heller så snygg i det uppsatta håret!




Daniel och Victoria 2002

Daniel, snygga Daniel!

Vigsel

Löftena

Dom har fått sina ringar och V torkar en tår från sin makes kind

På väg ut ur kyrkan

Första kyssen som gifta, dom väntar på vagnen.


Daniels tal på middagen, rörande =)



Bröllopsvalsen



Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback