150710 - Torsdag

Händelserik dag? Nja..

Vid halv 1 gav jag mig av till Boke för lite "ponnyridning", idag var det inte så jobbigt. Alf är inte som Clements, Alf drar inte så mycket som Clements. Vilket har fått mig till en tankteställare. Jag tycker inte längre att Clements är stark, jag känner inte av det så mycket under markarbete medans det känns när man leder någon annan! Shit va han drar. Har nog tappat respekten lite där tack vare att när jag rider honom så känner jag inte hur stark han verkligen är. Visst kände jag hur stark han blir och drar i hoppningen men inte vanligt markarbete! Som när vi red dressyr, fan va han lyssnade då. Han lyssnade jätte fint och även om han inte gick på tygel så är jag jätte nöjd. Han var ändå rätt mjuk och fin sedan var ju missarna mina! Pga av min onda rygg men också för att jag inte drev på honom riktigt eller slarvade.
Där ser ni, jag står för mina misstag i ridning, många skyller bara på hästen och/eller någon annan. Jag vet ryttare som tycker ALLT är hästens fel eller någon annan på banan. HALLO? Det är du som rider hästen, inte banpersonalen!

Men sedan körde jag hem och tog ett dopp, mycket skönt! =)
Sedan fotade jag Vicky och Amanda när dom red lite i paddocken med Morris och Chiki, på typ 1 och 1/2 timme blev det typ 700-800 bilder. Känns som om jag får rensa ;)

Sedan nu på kvällen harjag mått piss och varit sur över min ändrade planering ang. mitt jobb på Hanö. Jag ska jobba imorgon (fredag) och lördag sedan jobbar jag fredag, lördag och söndag nästa vecka innan jag jobbar hela veckan vecka 32. Fatta va förvirrad jag är nu! usch, måtte dom sluta ändra?

Och så tror jag att jag har "brutit" tån. Körde lilltån i foten till soffan och skrek rätt ut, så jäkla ont gjorde det och nageln strack och hade sig. Och det var nu typ 3 eller 4 dagar sedan och nu gör det så sjukt ont. Så även när jag badar i lite kallare vatten så gör det ont i 3 tår men mest i lilltån. Gör ont så in i helvete! Den kanske inte är bruten men iaf kraftigt stukad eller så är något sprucket eller flisa som har slagits bort. Fanny snackade om att det inte fanns något dom kunde göra åt tår iaf?! Jag har ont.. Help me..


Jag och Alf från ponnyridningen på Killebom 2009. Till vänster ser ni Isabell och Myzac (RIP)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ajsing :(

Nej man kan inte göra något åt tår, det går liksom inte att gipsa eller så =P

Knarkhasse trampade ju på min lilltå i mitten av april, den är fortfarande inte riktigt bra så jag tror jag fick en spricka i den =P

2010-07-18 @ 13:51:39
URL: http://lindelou.blogg.se/
Postat av: Frida

Finns inget man kan göra, stödja upp det med typ plåster och ha is på eller nått? Med bruten tå eller spricka gör inte läkare något för det går inte.

2010-07-18 @ 17:55:17
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback