180110 - Måndag

Träning för Maria Fieber =)



Bilden är fotad av Alex och om jag får säga det, den visar inte hennes charm! Den gör henne ingen rättvisa! Lilla Bell =D

Jaha, skolan gick snabbt och lätt ;)


Sedan var det då träning, stack till stallet och var berädd på värsta markarbetsträningen. Hade ju planerat att det skulle blå hårdträningen för mig och Bellan! Nehe, Maria hade tagit fram lite upphöjda galoppbommar samt bommar på ett böjt spår. Trevligt, tänkte jag!

Men men, började med att skritta henne då på långa tyglar och för att hon skulle lyssna bättre på mig, kunde knappt kräva något av henne sist. Ökade skritten innan vi skrittade sakta och sedan helt, ökning. Halt. Ökning. Normal avslappnad skritt.

Sedan kortade vi då upp tyglarna och tramsade ;) HAHA, nej! Vi tramsade inte, försökte så gott jag kunde och efter kanske 15 minuter? släppte hon. Hon gick inte direkt med kröckt hals och tuggade sig själv i bogen! Men hon höjde ryggen, sänkte halsen och trampade lite försiktigt under sig. Vi fick sedan börja trava över bommar och göra 8volt bla. Då var hon mjuk och fin, gick runt skänklen och lyssnade på bettet. Är så stolt över henne =) Eller kanske mig själv? För att jag vågade lita så mycket på henne? Jag vet inte xD

Men den formen skulle hon ju inte behålla när Maria la upp dom kanske 20-30 cenimeter som var anpassat till trav. Det gick bra, hon sträckte ut så fruktansvärt mycket. Var lite obekant. Clements han är ju bara d-ponny, han stäcker ju inte alls ut så mycket ;)

Men det var trevligt när hon sedan la upp dom kanske 10 eller 20 och vi skulle galoppera, Bell hon bara drar ju på och ju närmare hon kommer desto snabbare går det ;) haha! Men i slutet fixade vi det, utan problems =)

Så, jag ska ge henne en chans till nästa vecka när vi ska hoppa ;) Om det går skit då försöker jag göra så gott jag kan tills det inte funkar längre.. Snart dags för en ny polle jue ;) Haha, nyfiken på vem det blir. Har ju ridigt dom flesta i stallet och efter att Bogart blev avlivad [:'(] så finns det inte precis någon jag är fäst vid. Kanske skulle be om Scott, vill se hur han har blivit. Har inte ridigt honom på eeeeevigheter, känns det som.. Sedan i sommras? ;D


Hmm, jag är fundersam över en sak. Alexandra ska ha party men det är 2 personer som ska komma som jag inte kan föra ett samtal med. Lisa VILL jag inte prata med och Mathias VILL inte prata med mig! Hur fan ska det gå?
Lisa skiter jag i, men Matte? Jag saknar honom så det gör ont, men jag ska låta honom hållas. Om han vill att vi ska skiljas som ovänner när vi går ut 9an så gärna för han. Jag ska bara tiga och följa med strömmen, vart den än tar mig..
Men jag saknar honom, hans skämt, hans skäna personlighet.. Tänk vad folk förändras.. Kunde inte allt var som det var när man var liten? "Inga bekymmer, man var lycklig var dag!"

Iaf, nu ska jag ta och gå o lägga mig. Imorgon är det övning inför nationella i SV.. Får se hur illa det går! Fick MVG på övningen inför läsförståelsen! Hihi.. Är egentligen inte så orolig..



Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback