010210 - Måndag

Ska sticka och träna Bell lite, får se hur det går.. Skriver om min dag när jag kommer hem..!



Min dag började vid 7 när jag segade mig upp, måndagar är alltid, ALLTID, lika sega. Efter slapp på helgen så ska man ryckas upp och sitta innanför 4 väggar i 8 eller 9 timmar.. Usch för måndagar! Eller ja, jag har ju träning då så de ä ju bra! ;)

Men dagen gick snabbt, hängde på Fritan med Elof som föresten kommer hit på lördag, vi ska spela tvspel. Haha, jag har fastnat på några spel och spelnörd nr 1 ska hjälpa mig! Hihi..

Men men, ridningen..

Bild på Bellan från förra veckan, inte heller den bästa men erkänn.. Hon är så söööt ;) Syns ändå inte så mycket här men ändå..


Jaha, vi skulle rida och öva på rakställning eller vad det nu heter. Rida helt rakt på medellinjen. I början gick det kasst, asså.. Bell var väldigt vinglig och min sits var ju inte den bästa. FÖR ATT; jag hade ingen väst på mig. La den på rapen för skulle testa att rida lite seriöst utan väst. Har ju bara ridigt Linus i slutet av sommaren utan väst och Gerrie för 5 år sedan. Så i 4 år har jag haft en säkerhetsväst på mig ;) Men det har behövts, alla galna hästar jag har ridigt ;) Clever, Baravena, Gerrie, Pauline och Mister Bogart! Eller ja, felet var ju egentligen mina egna.. Clever; vägrade och jag flög av. Baravena; galopperade och hon tvärnitar, bara för att testa mig. Landar på huvudet i gräset. Gerrie; Tryggve sprang efter och hoppade upp på honom, han kuta och jag glider av. Gerrie var min första sköthäst. Hade ridigt i en eller 2 månader när jag fick honom. Pauline; Har inte flygit av henne men tro mig, det har varit nära! Bogart; Inte heller flugit av men jag har smakat på hans man. Jag blev osäker på ett hinder på gräsbanan i lite nerförsbacke och Bogart stannar. Jag flyger fram och landar med ansiktet i hans man! Haha, det var lite roligt. Och det var nära en gång till, när vi red jockey. Bogart bara flög iväg. Kändes som om han tog hela långsidan i 5 språng. Men så gällde det ju att få stopp på den heta och starka hästen! ;D Men det gick! Jag är så glad över tiden jag fick med min älskade häst!

Men åter till Bell..
När jag hade sträckt på mig så jag såg ut som värsta snobben men spikrak rygg och axlarna tillbaka samt med näsan i vädret ;) Haha, såg jätte roligt ut! Då lyssnade bell och vi klarade det i trav i båda varven. I galopp fixade vi det i vänster galopp. Höger va svårare, jag var lite trött då också!
Och så när vi skulle stå upp i lätt sits, i slutet och låta hästarna galopperar, så tänkte nog Bell att hon kunde få springa av sig rejält eftersom jag hade hållt henne lite kortare än vanligt.. Ja jisses, vad hon fick fart. Och så snedda i varje hörn men jag red in henne i hörnet och sedan gick det rätt bra. Hon bli också lite stark i munnen och vill dra en del :)

Men dte gick bra idag, hon slappnade av i traven och sänkte huvudet. Hon kröker ju inte precis på nacken men man känner att hon börjar jobba en aning när hon sänker halsen o huvudet och höjer upp ryggen lite samt trampar på under sig. Läste om Danska Halvblod bara för att få en uppfattning om hur hon är. Lite knep och lite så. Funkade bra! ;)

Vill gärna fortsätta med Bell, hon är trevligare när man lär känna henne. Och när hon väl slappnar av och låter mig bestämma vad vi ska göra och i vilket tempo så är hon väldigt trevlig! Haha, det trodde jag aldrig att jag skulle skriva eller ens säga..




Okej, en liten planering denna veckan;
Måndag;
Ridning
Tisdag; Bio - Avatar
Onsdag; K-stad, shopping samt bio med the twins - Snabba Cash (stavas?)
Tordag; Chill
Fredag; Skräckis film (tradition xD)
Lördag; Elof

Söndag; Chill


Maria Mattisson


Kommentarer
Postat av: Frida

Clever är inte galen?!:P Världens snällaste ju :D

2010-02-02 @ 10:46:37
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback