080210 - Måndag

Ja, nu funkade det att skriva igen. Har varit lite problem med att komma in och kunna göra något! Asså, det har typ stått; Page Not Found!

Men måndag, snabbt som vanligt och ja..

Sedan var det kväll och vips satt man på hästryggen igen, rider ju då Bell på träningarna för Maria men funderar på att kanske ta en träning för Pia. Dressyr då. Hoppning är inte allt och som sagt, det är ju mest markarbete hos Maria. Inte riktigt den dressyren som jag vill testa på, asså.. Jag har ridigt ett program innan men jag skulle gärna vilja göra det på en häst jag har lärt känna. Som jag vet att jag kan lita på, nästan fullt ut. Bell tex.

Men men, får se.. Kostar ju 200kr om jag skulle vilja ta en träning. Tror det låg på 200. Vet inte.. Får se! Emelie tränar ju och för Pia, får se hur jag gör. Fanny tränar också och hade varit roligt att få rida i samma grupp som henne =)

 

Men på träningen övade vi övergångar, trav-skritt 4 steg-trav. Jobbade med detta på kvartslinjen samt på en båge på andra sidan ridhuset. I början gick allt piss, rent ut sagt. Bell var lite ovillig eftersom jag satte lite press på henne men det hängde också på mig. Sitsen var bättre, rida utan västen känns underbart! :D
Men så släppte Bell efter ett tag och när vi sedan gjorde galoppövningar ville hon ju såklart rusa iväg i sin 3 kilometers galopp. Det är dä som är lite problemet med Bell, hon har så lång och stor galopp att det är svårt att korta ner henne utan att hon bryter av. Det är nog det största problemet med Bell. Ja, hon är ju inte den hästen som börjar jobba heller för minsta lilla men hon brukar släppa och gud va hon var underbar. Vi galopperade på volterna i högervarv. Jan kämpade med att hålla henne ställd när vi red halva varvet mot ridhuväggen. När vi kom ut på den öppna ytan bara sänkte honom huvudet och jag kände hur hon arbetade i hela kroppen. Kände varenda gång hennes hovar rörde underlaget. Jag älskade känslan av när Baravena gick ner och trampade under sig och detta var lika härligt.. Jisses, jag har ju självklart fått ner Bell att jobba innan men nu bara slappnade hon av och flöt fram. Mycket härligt ;D




Maria Mattisson


Kommentarer
Postat av: Fanny

Rida för Pia är skitbra! :D Har gjort det två ggr nu och är uppskriven i hennes grupp kl. 11.30 då hon har träning, det HÄNDER verkligen något!

2010-02-10 @ 21:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback