Sam Sam Sam Sam Sam Sam

Mamma fick skjutsa mig in till Sbg igår för lite träning med Sam. Vi skulle ha en liten bana med lite hinder o lite bommar o koner. Jag blev lite orolig över hindren men dom var små och så, det var lugnt men när vi började hoppa fram lite höjde ju Bettan planket o lite så. Sam fattade att vi skulle skutta över hindret och blev helt överexalterad. Haha, han bara ville, ville.. Men dte var inte så att han hoppade jätte stort utan han skuttade mjukt över och lyssnade på mig. Det var därför enkelt att ge eftergift. Han var superduktig! Sedan då banan.. Det var galoppfattningarna som oroade mig lite men det var ingen fara. Första galoppfatttningen i högergalopp kom lite sent men det var för att jag vill få ut honom på ett böjt spår och inte ta så mycket stöd mot väggen. Han lyssnade fint vid alla avbrott och ökningar. Han tog rev dock plankan med bakbenen denna gången men det gjorde inget för han tog dom andra 2 hindren fint :)
Sedan va de galoppbommar o där gick han fint sedan stod han lugnt still medan jag tog scollan från hinderstödet och satte den på den andra :)

Sam är en reggad Pinto, han är brunskäck och född 2001.
Han kan gå i alla gångarter och lär sig varje gång man rider honom.
Han rids med både västernsadel och vanlig. Han rids ju med västernträns ovs. Han reds innan med ett 3 delat bett av skarp modell men nu har han ett rakt gummibett som jag tror han gillar.
Och vet ni vad? Hoppa kan han också! :) Han har en mjuk o fin stil att hoppa.
Han gör alltid så gott han kan, i ALLA lägen!

Kan man göra något annat än att älska denna hästen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback