RIP



Underbara och gosiga Pauline, du stadiga och underbara har nu fått frid..

Jag är en av dom personerna som stolt kan berätta hur du var, jag skötte om dig i nästan 2 år. Red dig i 1år och älskade dig från första stund jag satt på din rygg. Min första tanke om dig Linus var; "gammal kuse. Har ridigt många såna" men orden försvann sedan. Jag red dig första gången den 1 juni 2008 och det var helt underbart, vilka gångarter. Några gånger senare fick jag känna på din galopp när jag red dig på galoppstigen och där var det galopp må ni tro. Det var ju svårt att få stopp på henne också.
Jag fortsatte att rida dig och red dig på julafton med dina nya skydd som du fått av mig och du var en häst man kunde lita på. Fullt ut..

Ditt liv
Åsa fick ett telefonsamtal från Royne Zetterman om en häst och hon åkte dit för att titta på detta stoet. Knappt hanterat och ilsken var hon när man la på henne sadel och det gick knappt att tränsa henne men hoppa kunde hon! Hon var då 6. Åsa köpte Pauline och arbetade med henne. Dom hoppade 1.60 klasser och tävlade då för Sölvesborgs Ridklubb tillsammans med ryttare som Royne Zetterman. Vet inte vilket år som Pauline fick en senskada i sitt högra bakben och vetrinären sa att hon inte fick hoppa mer för att risken fanns att hon inte skulle kunna gå mer ens. Därför bestämde Åsa sig för att ta föl på henne, så hon betäckte henne med hingtsen Lucky Light och 1998 föddes Lucky Line M och senare såldes till USA (vet dock inte säkert) men Pauline visade inga som helst problem med sin sena så att Åsa började rida henne igen. 2000 betäckte Åsa Pauline med hingsten Camaro M och 2001 föddes Carmeline M som delägdes av Springfield Showjumpers (Zetterman) och Åsa. Hon såldes nu, 2010, till USA och ägarna är mycket nöjda med henne. Jag har inte sett Lucky men Carmeline är så lik Pauline, som har samma huvud men Carmen är så mycket större men hoppar precis som sin mamma gjorde.
Pauline gick sedan som ridhäst för Marie Knese och sedan då hennes syster Sofie. Vicky (Åsas dotter) började sedan att rida henne och Amanda (Vickys syssling) samtidigt som Sofie red henne. Och sommaren 2008 frågade Åsa mig och ja.. Jag tror nog att flera har ridigt Pauline men det är inget jag vet något om..

Pauline, du är älskad och saknad av så många och det gick tyvärr så långt att du hade ont. Även du fick problem med dina ben. Troligen kan det vara skadan i den sena som kom krypande tillbaka och jag måste säga att vi gjorde allt för dig men det gick tyvärr så långt att du fick somna in så att du inte skulle ha ont mera..


Jag kan se dig framför mig.. Galopperandes över dom gröna ängarna och bredvid dig galopperar den vackra fuxen och på din andra sida den lilla vita welshponnyn och ingen av er har ont..

Jag älskar er.. 


Sanett *25-5-1980 - †18-8-2009

Mister Bogart *23-6-1996 - †10-12-2009
Pauline *15-2-1964 - †8-4-2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback