Helgen

Jaha, blir en kort blogg eftersom jag har lite bråttom i säng.. Skola imorgon =(

Skulle egentligen kört till Råby och fotat tävlingarna men det var kasst väder eftersom att den jävla vulkanen på Island fick utbrott så jag skyller på den!
BUS mötet gick bra, får inte glömma att skriva lapp och sätta upp i stallet!

Söndag? Skrev om all SO, skickade till Jocke och när jag skulle skriva ut då finns knappt nån färg! GUD ARBETAR EMOT MIG! ALLTID!
Så jag får skriva ut på Firman imorgonbitti.
Gustav var här och fixade min kedja på moppen men hela jävla skiten behöver bytas ut, DERBISKIT! Allt är skit denna helgen och imorgon är det hoppning på min lilla söta ponny =) Får se om det går lika bra som sist, troligen inte. Hoppat 80 med Eltana (d-ponny) men det var typ 2 år sedan och så hoppa Cleman 80 var helt annorlunda. + att Clements är en lite mindre d-ponny. Han är grövre än vad Eltana var men hon var högre i manke. Åh, vad jag saknar henne <3 Sålde ju henne och bara några månader efter så blev hon halt på 3 ben och hon avlivades.. :@ <3 Dom kunde gjort något åt det istället för att sticka en spruta i henne! Jag kunde köpt henne om inte mina föräldrar är så envisa. Mig gör de inge om hästen är skadad, men får en bra relation till hästen när man sköter om den.
Bevis var jag och Bogart.. <3


Kort blogg var det ja.. Funderar på att ändra lite till i bloggen. Inte designen, gillar den. Typ lite annat, som fint namn i slutet av inlägget och lite sånt smått ;)


Maria Mattisson


Kommentarer
Postat av: Frida

Fanns inget att göra med Elthana. Hon hade något liknande som Orissa (om du minns henne?). Veterinären sa att det fanns inget att göra.Och man kan ju inte låta en häst gå på smärtstillande bara för att man inte vill låta hästen somna in?

2010-04-19 @ 18:49:44
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Frida

Det finns alltid något att göra, hon blev ju inte halt på alla 3 benen samtidigt! Hade dom bara tagit itu med det och lindat med tex. back om track på alla ben och delat upp hennes vikt och balans så hade det säkert gått..

Nej, kommer inte ihåg Orissa!



Sv: Orissa var ett brunt litet sto som stod på bokeslätt ett tag som också blev halt på 3 ben. Hon avlivades. Har hört att hon hade samma i sina ben som Elthana. Men det är vad jag har hört.

Ja håller med, dem kunde ha testat Back on track, men hon vilade hela sommaren men var halt ändå sen.

2010-04-20 @ 10:42:24
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback