Gott o Blandat

Har nog inte skrivit om detta men i torsdags när vi slutade skolan så stack jag och Klingborgs in till stan och spisade på Lasses sedan körde vi ner till hamnen och grejade innan vi drog till Netto och sedan hem. Jag inhandlade 2 filmer (Titanic och Taken). Vi var hos dom och spelade lite poker och jag vann ;D Haha! Och sedan var det musik och film men så kom ju Chrille med Evelina och vi snackade med dom innan jag o Elli tittade på "kärleken flyttar in" och sedan körde jag hem.. Jag kom hem och ställde in moppen i garaget och när jag vände mig om och började gå mot dörren tittade jag upp mot himlen. Gissa vad som for över himlen? En stjärna  föll, en stjärna föll ner över himlen ovanför Mjällby och det var fantastiskt. Helt otoligt.. Det var ju mitt i natten också, runt halv 2 eller något..


Elli och Emmy i SBG's hamn

På fredagen var vi i Norje hos Torgny, Marianne och Kristian ;) Mycket rolig och trevlig kväll men påskmat och skoj :D Var ett tag sedan man träffade Kristian också, sist var nog Sweden Rock eller något och där är ett problem! Han kommer inte att kunna komma ner från Norge till Norje under Sweden Rock :( Om ni undrar så bor Kristian i Norge! Men han tyckte att jag och Mathilda skulle ta flyget upp till honom i sommar och då också passa på att jobba lite, vi ska vaar barnvakter! haha! Jisses, men komma upp till Norge skulle vara sjukt roligt, han bor ju rätt bra också ;)


Kristian ;D Det är då hans skolfoto som jag har fotat med mobilen, scannern har ju lagt av!

Lördagen sedan spenderades i stallet med lite mockning och allmän stallskötsel ;) Pauline låg ner och myste i värmen så jag o Åsa tog sedan av henne täcket så hon fick vara utan det och det var härligt och skönt för henne. Vi fikade och sedan innan jag körde hem så fick jag ta kyllera på hennes båda bakben. Hon har ju svullnat upp som satan i det ena benet!


Pauline

Miss Sixty M. f. 2007 e: Camaro M, u: Irco Tara

Champis



Söndagen spenderades på Bokeslätt då det var klubbhoppning ;)
Det var dåligt väder men jag försökte göra det bästa som gick!


Amanda och Brille

Grattis till Isabell och Mirah som vann en av klasserna :D


Måndagen sedan stack jag till Råby för att se hur jag skulle köra med moppen, jag ska ju dit och fota nu ;)
Sedan var det till att upp på hästryggen och öva galoppfattningar.
Richie Rich, Lettliskt Halvblod. f. 2004.

Det fick bli 5 åringen en runda i ridhuset. Han är lugn och visst, fin och så men så jäkla stor. ENORM! Vilket gör honom till mycket häst att jobba och som sagt, han är ung och därför är han ju så framtung och hänger sig järna på bettet och om man inte gör på rätt sätt kan han enkelt bli stark när han blir äldre. Kanske tillomed hård i munnen.
Eftersom han inte kan så mycket gick ju galoppfattningarna inte jätte bra. Vi arbetade inte så mycket i galopp utan mest i trav och så fattningen. Men han var mjuk och följsam i både skritt och trav. Han  lyssnade bra och var avslappnad. Får se nästa vecka, då ska jag arbeta honom mer i galopp hade jag tänkt och isf på volten en aning. Om inte Maria har andra planer för oss ;)

 

 

Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback