Veckan!

Tänk, nu är mars slut. Var har alla veckor o dagar tagit vägen?

Igår lånade jag Romeo och Julia på bibblan. 1 tolkning Shakespeare's version och en lite lättare tolkning av Matteo Bandello's version. Jag kan ju inte direkt den pjäsen utantill och tror att jag ska försöka få tag på själva boken på engelska. Inte bara en tolkning, tror att det är bäst så ;) Hehe..

Ridningen då ja, var taggad och tänkte ta Clements en barbacks tur men det funkade ju inte. Han hade haft ett besök av tandläkaren (?!) så det fick bli den gamle gossen igen. Den mycket välbekanta killen ;) Gissa vem? Clever..  Det är iaf bekant, min lilla gosse som jag kämpade med i 2 år innan jag gav upp.. Eller jag gav väl inte upp precis, jag gick mer vidare men lite andra hästar så jag har inte riktigt tagit mig tid för honom. Jag är ju sugen på att hoppa honom igen, det var så sjukt längesedan ;)
Men i början gick allt bra, han började släppa och liknande men så skulle vi rida mycket utan stigbyglar och det är väl inge fel med det men ökad trav på Clever utan stigbyglar. Det är rena självmordet typ! HALLO? Fan va ont jag fick, insidan av låren. Är så sjukt van vid Bogarts sadel som jag sitter skitbra i och så Clements sadel. Asså jag har nog aldrig suttit så bra i en sadel som den Bogart hade. Den har Scotten nu och fan va jag hatar det. Som sagt, när jag red i den påminde det mig bara om honom..
Men åter till Clever, jag fick så sjukt ont och han gjorde som vanligt, när man gjort halt. Sänka huvudet lite snabbt för att dra åt sig tyglarna.. *suck* I slutet hade jag fan nästan svårt att andas, usch! Så när det var 15 minuter kvar slarvred jag genom alla moment. Jag orkade inte. Jag vet att Clements inte hade varit mycket bättre eftersom han är stark men det hade inte varit samma sak!
Kändes som om alla inälvorna var helt omvända och flyttade i kroppen..


Gammal bild på mig och Clever från våran första tävling. Tror det är 2 år sedan!


Resten av veckan var rätt lugn.. Igår var jag hos Klingborgs efter en tripp in till stan ;) Vi spelade lite poooker och gissa vilken som vann? JAG :D haha! Och så tittade vi på Vampire Diarys och sedan kom Chrille och Evelina in igen så vi satt och snackade med dom ;) Chrille är ju sjukt trevlig jue, hade förställt mig honom annorlunda men fördomar är ju inte bra! Haha ;) För er som inte vet är Chrille Fredric Ivarssons storebror!


Maria Mattisson

Kommentarer
Postat av: Frida

Clever är så mysig<3 Saknar att rida han<3

2010-04-04 @ 18:01:23
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Frida

Clever är så mysig<3 Saknar att rida han<3

2010-04-04 @ 18:03:20
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback