200410 - Tisdag

Dagen gick kvickt och på bilden valde jag en konst-tid (?) och en konstnär. Det blev Andy Warhol och Popkonst för då kan jag leka runt med kameran och i Photoshop men för det behövs min dator! Usch.. Vill ha tillbaka den!


Våran förra uppgift var: Staden möter naturen och staden är då slottet och naturen är fisken och fiskskålen! Hehe =) Den är i svartvitt och skuggad och detta är en mobilbild så inge bra färg på det. Men den är fin =)

När jag kommit från skolan fick jag ett mess från Ulrika om jag ville hänga med på en BUS insperationsdag i K-hamn med henne och Frida så jag sa ja. Tog mig in till Boke och vi körde iväg till Karlshamn. Scandic hotell =)
Det var vi, Karlshamnsridskulls US och då Oloftröms US. (US=Ungdomssektion).
Och vi pratade alla om vad vi gjorde och man fick en hel del bra ideér och så utbytte vi mejladresser. Jag, Malin från olofström och Elin från Karlshamn och tillsammans ska vi skapa BIG. Där det då ska sitta några från ungdomssektionerna i blekinge och prata om allt möjligt och jag skulle gärna vilja göra det! Det vore superkul! 8D Eh, och ja.. Men fick ett dåligt besked på vägen hem. Datorns hårddisk har pajat, det finns kanske inget att hämta och vi letade upp skivorna till datorn sedan sa jag till mamma att när Ingmar Björklund hämtar dom ska hon säga att om han kan ska han först o främs rädda bilderna på Mister Bogart och att dom är dom viktigaste. Skolarbetet från 3 år tillbaka skiter jag i. Jag skiter i alla PSade bilder, alla rollkarrisar och alla 12 berättelser, jag vill ha mina Bogart bilder. Utan dom har jag inte mycket minne kvar av honom i bildform. Jag kommer alltid, ALLTID att se honom framför mig när jag sluter ögonen. Det känns underbart att kunna blunda, se honom framför sig och sträcka ut en hand och jag kommer ihåg hur hans mjuka päls känns mot mina fingertoppar..  Åh, jag saknar honom så och jag vet att jag skriver mycket om honom men allt påminner mig om honom. Allt.. Stall, bilder, minnen, namn, natur.. Allt påminner mig om den underbara fuxen jag en gång hade under mig och i mina armar. Jag kommer aldrig att släppa taget om honom, det spelar ingen roll hur många hästar jag kommer att äga för ingen kommer att vara så betydelsefull som honom. Jag kan bli nästa Bayard med svindyra och fina hästar men jag kommer alltid att älska Bogart. Aldrig släppa honom <3



Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback