210909 - Måndag

Så, här kommer först en liten sammanfattning av dagen och sedan en detaljerad version av kvällens händelse som jag är sjukt nöjd med!


Vaknade och fick platta håret som en omväxling då jag ville testa en ny frilla idag. Vilket funkade bra!

Drog på lite smink innan jag körde till skolan och jag och Alexandra gick in till dom andra. Klassamlingen gick snabbt, precis som SO;n o spanskan. Tror att det sjunker in nu och kanske kan jag jobba mig upp från mitt satans IG. Iaf till ett G. Men det var inte saken!

På idrotten fick vi testa dom nya skateboarden med bara 2 hjul. Det var svårt i början men jag gav inte upp, tog hjälp av Alle men sedan hjälpte hon någon annan (som ni säkert kan gissa) så jag tog hjälp av staketet och ve ni vad? I slutet av lektionen kunde jag åka utan att hålla mig men jag fick ta fart av något, gud va roligt det va och vi ska göra det på torsdag också =D Hehe, funderar på att införskaffa en sån men om dom kostar 15oo så kan dom behålla sin bräda!

Efter maten va det då svenska då vi gick igenom en lätt satsdel och sedan var det läsning, jag måste verkligen läsa ut den seega boken! Den är jätte seeeeg... Sedan ska jag läsa Dexter - Dunkla Drömmar innan det blri till att läsa Twilight böckerna, igen. Och på svenska. Ska köpa dom på engelska också!

Sedan var det bara matten kvar och då satt  jag mest och tramsade, gjorde typ 4 tal eller något. Men fick hjälpa Alle med dom jäkla primtalen som hon hade lite svårt att fatta och hur ska man förklara det egentligen?

När skolan var slut körde jag hem och fastnade framför TVen för att sedan köra till Åsa och lämna skiva med bilder och få tillbaka mitt USB minne. Hehe, dom har kört en ny häst. En 3 åring, D-ponny som dom kanske ska hämta i helgen =D Roligt säger jag =) Så ska Missy snart hem och då ska man ju börja greja med henne igen, gå bommar och sånt o så sa Åsa (och har gjort innan) att dom ska löshoppa henne =D


Föresten passade jag hästarna på Stall Markstreet i lösdags och red då även Pauline igen. Skönt va det, att komma ut i skogen och inte bara träna på en ridbana. Men det kändes så bekant, älskade Pauline <3


Vid 8 körde jag till Stall Bokeslätt för hoppträning och anlände, ställde väskan i stallet där Bogart står och hängde av mig hjälmen. Jag frös så att knäna skulle hoppa av mig så jackan behöll jag på medan jag gick upp på läktaren och kollade när Angelica hoppade. Det knöt sig i magen på mig så jag gick ner i stallet och var där innan jag gick med Nadja till stallet där Bogart står (under ridhuset). Var där tills vi skulle gå in och när jag såg höjden på hindren som var där blev jag riktigt rädd, de var högt! Jag sa till Angelica att jag aldrig skulle hoppa det och att jag var skitnervös! Men så tog jag mod till mig och började hoppa, fick ändra inställning. Var säker, var lite bakom honom och tänk på ett hinder i taget! När jag gjorde det så kom jag ovh Bogart lugnt fram till hindret i trav, hoppade lugnt över sockerbits hindret och sedan krysset innan vi tog 4 galoppsprång och hoppade över räcket, lugnt och fint! Maria sa att det var överkurs att få Bogart att gå på 4 så jag var jätte nöjd. Fick ju hoppa först också! Hjälp xD

Men sedan, andra gången var det lite värre. Då försökta han sticka så vi kom in i galopp och trasslade till det lite innan vi lugnt tog oss vidare. Han ville inte riktigt lyssna där!

Sedan skulle vi hoppa sockerbit, kryss med en bom bakom, 3 galoppsrång, räcket och så vända till höger och sedan snett och hoppa en smal oxer för att sedan göra halt efter den. Allt gick rätt bra, oxern var lite tveksam då det blev lite i obalans men sedan lyssnade han bra!

Nästa lilla bana var samma hinder men istället för att göra halt skulle vi rida en båge och hoppa ett sockerbits hinder till innan vi skulle galoppera ut till väggen och göra halt vid A. Precis vid A ;)

Oxern och sockerbiten gick lite sí och så, sockerbiten var jag före honom. Men när jag sedan skulle göra halt vid A så lyssnade han bar på mig och gjorde en fin halt =) Min lilla älskling <3

Nästa bana var långsida (alltså sockerbit, krysset med bommen bakom, 3 galoppsprång och sedan räcke), rida runt den smala oxern och hoppa en sockerbit på medellinje och där byta galopp för att sedan vända ut till vänster och hoppa sockerbit, båge och så oxer innan man skulle rida runt räcket och hoppa samma sockerbit på medellinjen innan man vände ut till höger och saktade av på spåret. Min hjärna höll på att kollapsa men allt gick bra, jag är skit nöjd med den banan. Han halkade till lite en gång innan hindret men vi rättade till det innan vi hoppade, han kunde ha stannat men det gjorde han inte =D

När det var hoppat höjde Maria upp långsidan, hon höjde krysset och även bommen bakom samt räcket innan hon sa att vi andra skulle komma utan Ulrika och Isabell. Jag skrittade då Bogart mycket innan det tillslut blev min tur och mitt motto var att ta det lugnt så jag travade lugnt honom. Lättade vid sockerbitshindret, kontakt när han tog galoppsprånget och sedan var det till att lätta lite vid krysset med bommen bakom. Maria sa till mig att lätta lite mera och det blev 3 galoppsprång innan jag väntade in honom, reste mig upp i hoppsits och lättade medan vi flög över hindret. Slappnade av och återfick balansen och saktade av samtidigt som jag gav längre tygel och travade honom ett tag sedan skrittade jag honom.
Satt även av och gick med honom i två varv innan jag tog in honom i stallet, svampade av och slängde på honom ett täcke innan han fick gå in i boxen och äta upp sin mat. Sedan sopade jag lite snabbt, hängde in utrustningen och tog sedan mina saker innan jag körde hem..


Jag frågade även Maria vilken höjd det var jag hade hoppat och hon sa 1 meter! JAG HOPPADE 1 METER MED MR BOGART <3 Snacka om att jag är glad, nöjd och helt överlycklig =D


Nothing Can Destroy My Happynes Right Now <3  Love You Bogart <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback