031009 - Lördag

Okej, nu har jag segat klart. Nu ska jag skriva en snutt varje dag, oavsett om jag har tid eller inte! PUNKT!

 

Igår blev det rätt sent när Alle hade kört hem så när klockan ringde imorse vid 8 då stängde jag av dom och vred på mig, aldrig att jag tänkte gå upp. Så viktig var absolut inte den tävlingen så jag sov i 3 timmar till innan jag gick upp. Satte mig vid datorn och vad händer? Jo, en liten skitunge hade snott min text. Nästan samma jäkla text som den andra ungen hade gjort, kan dom inte bara skriva eget? Måste dom sno från andra bara för att dom är bättre? Asså, dom vet verkligen inte vad COPYRIGHT betyder men det ska jag jäkla tala om för henne när hon svarar på mitt mejl..

 

Men vid 12 så ringde Åsa och frågade vad jag gjorde (precis som vanligt) innan hon frågade om jag ville hjälpa henne och Lasse med ett hämta hem Miss Sixty M och självklart ville jag det så 2 timmar senare ringde hon igen och jag körde till stallet. Där tog jag och Lasse upp Pauline och Chikitita, deras nya D-ponny. En 3 åring, s¨sjukt fin. Jag fullkomligt älskar henne <3
Men nu ska jag fortsätta; Vi tog upp dom och jag bytte täcke på Chikitita innan jag släppte in henne, tog av Pauline alla täcken (för er som inte vet så red jag ju Pauline innan.. Under ett år och som sagt, rider henne nu lite då och då istället. En annan tjej, Sofie rider henne 3 dagar i veckan) och borstade av henne. Noga och fint så att hon blev mjuk i pälsen innan jag slängde på henne ett fleecetäcke och släppte in henne i boxen så att hon också fick lite hö. Sedan körde Lasse fram lastbilen och vi väntade på Åsa innan jag tillslut lastade Pauline och vi körde mot Edenryd.
Väl framme gick jag och Åsa och hämtade Missy och Cavaletti hängde också med men Missy tvekade väldigt mycket, konstigt men normalt för en 2 åring. Men vi gick då upp med henne och fick upp på rampen där hon stannade men vi skulle försöka få upp henne utan att använda longeringslinan. Men så kom det en idiot i en bil och istället för att sakta ner då vi hade en häst där så bara körde han förbi, i rätt hög fart och Missy fick ju panik. Kastade sig bak och drog med Åsa ner för rampen och mot hagen, Åsa hade då släppt och nu fick vi gå efter henne ner för att fånga henne och det var bara en tanke som gick genom huvudet; - "Hoppa inte, hoppa inte!" Missy har ju hoppat in i hagen och ut ur den hemma i stallet och om hon hoppade in i hagen igen skulle hon bryta ben och nacke då det var lerigt på andra sidan! Men Åsa fick tag i henne och denna gången tog vi linan och jag och Lassa närmare bestämt drog upp henne i lastbilen. Det är ju inte det att hon är rädd, hon går upp på rampen och bara ställer sig där. Helt nonchalant!

Men när vi väl fått in henne fick hon fibergi och morötter innan vi körde hem och kastade ut dom. Missy tog det lugnt när hon gick ner och Linus kastade sig nästan ner. Hon beter sig som en unghäst men hon är inte unghäst. Det var ett litet tag sedan hon var det nu. Pauline <3

Sedan körde jag hem och bytte kläder innan jag körde till Preem och hyrde en film som Tobbe hade snackat om, Död Snö heter den och är Norsk så det ska bli intressant. (Rysare) Omdöme kommer imorgon ;)

 

Jaha, sedan bestämde vi även att jag skulle passa hästarna den helgen när Vicky ska tävla i Tingsryd. Det blir ju Pauline, Chikitita och Missy hemma då eftersom Bella åkte igår och Morris har dom med sig =) Ska bli väldigt roligt, ser fram emot det =D

 

Åsa frågade även på vägen hem om jag ville hjälpa till att träna Missy, bara socialt nu i början. Bommar och kavaletti (stavas?) i paddocken först men sedan, vem vet? Kanske en runda i skogen när hon lyssnar bra på bettet.. =D Asså, snacka om att jag är glad. Det är en stor möjlighet detta, att få vara med och bli "undervisad" att Åsa =)

Trodde lixom att jag inte skulle vara kvar i stallet efter jag slutade rida Linus men nu är jag kvar, hjälper till på tävlingar och med hästarna så jag är nöjd. Asså, jag behöver inte rida. Bara jag är i närheten av hästar så är jag nöjd..
Har ju skött shettisar så jag vet hur det är att sköta hästar men inte rida ;) När jag hade Asta tömkörde jag ju henne, nästan varje dag. Det skiftade mellan longering, tömkörning eller lite hoppning över små kryss och räcken. Men guuuud så duktig hon är på att hoppa, skulle göra mycket för att få hälsa på henne igen men jag är  inte så fförtjust i Anna efter vad hon gjorde..

B I L D E R !

Missy
Miss Sixty M

Linus
Pauline

Film

Filmen jag ska se nu xD

Vi hörs imorgon!     Maria Mattisson


Kommentarer
Postat av: vicky

haha den lilla busen missy ;P

2009-10-05 @ 20:33:37
URL: http://vickyjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback