041009 - Söndag

Jaha, ännu en söndag men värsta höstvädret. Sitter här i sängen med datorn i knäet och myser medan vinden blåser utanför fönstret. Ska snart sova, ska bara platta håret och skriva denna bloggen då.. Fast jag funderar på om jag verkligen ska platta eller skita i det.. Hmm, får se.. xD
Men dagen då..

Gick upp vid 9 tiden och stack till stallet i blåsten för att hjälpa till att släppa ner hästarna, Chikitita är lite stark ;) Men hon är ju 3 år gammal.
Jag tog Chikitita, Åsa tog Miss Sixty och Lasse tog Pauline. Vi gick ner med dom och släppte Chikitita med Pauline och så fick Missy gå bredvid. Hon sprang längs staketet och precis när Lasse hade satt på strömmen tog den knäppa hästen (Missy) sats och kutade rakt igenom staketet, med ström i! Hon satte av mot Pauline och lixom skulle skydda henne från Chikitita så dom höll på att bråka tills vi fick flytta ut Chikitita och så fick Missy gå med Pauline.. Asså, hon är ju hur dum som helst. Hon hoppade ju in i hagen, sprang igenom och så hoppade hon ut innan sommaren. Slår vad om att hon hoppar igen, när som helst!

Men så när vi kom upp gjorde vi det sista innan vi lastade Morris och körde, stannade på preem för att tanka så jag dumpade filmen där innan vi fortsatte till Snappis. Väl där var det att gå runt och titta när dom andra hoppade innan man tog ut Morris och Vicky red fram för att sedan hoppa en felfri runda i 90cm. Amanda var även där för att titta på dom, tur att det gick bra dåe =)

Men så var det att upp med Morran igen och fika och så innan det var dags för laghoppningen där Vicky gjorde en jätte fin runda i 85cm (LC + 5). Alicia gick felfritt medan Rebecca fick 2 stopp.. (Ett nerslag också? Ingen aning). Och så gjorde Anna i perfekt runda hon också och gissa vad?
SÖLVESBORGS RIDKLUBB (LAG 2) VANN PONNYALLSVENSKAN DIV II!!    GRATTIS <3

Så just nu är vi alla glada över att vi vann, över Karlshamn och Olofström (HA) xD Hihi..

 

Men dagen var rolig, rätt lång och mina ben var lite som spagetti när jag kom hem och ställde mig i duschen, underbara dusch =D <3

Hehe, sedan åt jag lite och nu sitter jag här och har bestämt mig för att inte platta mitt hår. Går med mössa imorgon istället.. Orkar verkligen inte hämta min plattång som ligger i väskan som är i källaren och fråga mig inte vad den gör där nere xD HAHA!

 

Den 28 oktober är det Pay and Jump på Bokeslätt och är min älskling frisk i sina bakben ska jag ge mig på att hoppa honom, ett problem. Vet inte vilken/vilka höjder.. Har tävlat honom i 60 innan men på förra träningen hoppade vi 1 meter så jag vet inte.. Kanske ska jag ta 60-70 till att börja med? Hon är lugnare i ridhuset så det ska nog funka med 70, på gräsbanan när vi hoppade 70 gick det påtok för snabbt och jag var helt slut i mina armar så jag orkade inte hålla honom jue.. Hehe..

Imorgon, efter skolan ska jag rida Pauline en runda. Åsa ska ta Chikitita så tar jag Linus en runda =) Ska bli sköj att se hur Chikitita rör sig. Hon är ju jätte fin, är förälskad <3

Sen på kvällen blir det träning för Maria Fieber med Mirah..

PS, vill ni läsa min recension (stavning?) om filmen Död Snö så får ni kolla min BDB. Orkar inte skriva om det här.. MariaMattisson@BDB.

Maria Mattisson


Kommentarer
Postat av: vicky

TACK(L)

Du e till jätte bra hjälp maria annat än dom du veet ;) haha x) tack:D

2009-10-05 @ 20:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback