031109 - Tisdag

Ni kallar det lathet, jag kallar det stess och förbud ;D

Jag har nu slutit fred med min pappa och allt är nästan frid och fröjd här hemma, men lägg märkte till det där "nästan"...

 

Men hur som helst, idag har vi nog gjort väldigt mycket!

Först var det engelskalektion och prov, läsförståelse. Gick rätt  bra faktiskt.. ;)

Sedan var det rast innan det var dax för NO lektion och dom sa att vi skulle dissekera den där jäkla grisen men jag såg inga skalpeller eller något sånt så jag slappnade av men så kom Jingo in med dom och en påse. Som såg tung ut. Och vad räknade jag ut? Jo, att det låg organ i den! Fy fan..

Jag som mådde så dåligt när Jingo hade snackat om det innan, det med kaninen och speciellt det med grodan. Jävla djurplågeri! Fy fasiken vad hemska dom var då, när dom plågade den stakars grodan.

Jag trodde att jag skulle må så illa och precis som alla andra tjejer höll jag mig på avstånd när Jingo la upp orkganen i lådan vi tjejer hade fått. Det var tunga, mat- och luftstupe, lungor, hjärta, njurar och levern.

Tarmar och magsäck luktar för mycket!

Men sedan tog nyfikenheten över och jag gick fram och petade på en av lungorna, usch va läääskigt xD Dom var helt mjuka ja, lena? Är det de rätta ordet? men lite skrynkliga på den ena sidan..

Jag ville leka lite till så jag och Angelica var och hämtade plasthandskar (doktorshandskar) hos städerskorna sedan vände vi på den och vred. Det var faktiskt mycket intressant att få se hur allt satt och hur det egentligen såg ut. Jingo han blåste upp lungorna med hjälp av gas och GUD va enorma dom var..

Sedan skulle han punktera en av dom uppblåsta lungorna och alla var berädda på att det skulle smälla som en ballong och ja.. HAHA, det hände inte. Det blev ett hål och luften gick försiktigt ut, tyst och lugnt.

Vi fick redan undersöka en njure, hur den såg ut innuti.

Samma sak med hjärtat, det var cooooolt för jag lekte lite. Satte ihop det och gjorde "dunk-dunk". Alltså hjärtslag med det.

När vi började undersöka den ENORMA levern så stankt det, den luktade verkligen inte gått.. Usch..

Samma sak gäller en gristunga, lukta aldrig på en sån.. Det var hemskt! :S

 

Men efter det var det övning till musikprovet och sedan mat..

Efter maten var det svenska och jag hade tur i oturen med att få redovisa mitt. Jag började ju egentligen skriva mina egna tankar, om varför muslimer eller vilka det nu är, får ha en slöja på sig men vi svenskar får inte ha keps eller mössa i skolan. Jag tyckte det verkade bra och intressant då Tim och Victor brukar använda 'keps' och Rasse mössa.

Men i slutet blev det utdraget, med alla skollagar jag tog reda på. Så jag bytte men en sak lärde jag mig; DOM SOM SITTER I VÅRAN REGERING ÄR FEGA!!

Så jag berätta om en artikel från tidningen som jag slängde ihop på 6 minuter igårkväll innan jag skulle sova. Men jag tyckte det gick jätte bra =D

 

Sedan var det framtidståget vilket söööööghhh!

 

Efter det var det chill på SO;n med filmen. "HITLER - The Rise of Evil" tror jag den heter. Om Adolf Hitlers liv. Den är bra =)  Även om han var hemsk!

 

 

Sedan har jag slappat hemma, hittat Photoshop-skivan och det är nu installerat på datorn.. =) Så jag har lekt med bilder ;D


Imorgon ska vi se på film på spanskan och därför har jag köpt lite godis..

Nej, nu ska jag sova.. Natti <3


Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback