011209 - Tisdag

Hallu! =D

 

Skolan gick som den brukade, snabbt som satan ändå..

Sedan efteråt skulle jag köra till Firman för att be om pengar till bensin då jag visste att jag var tvungen att tanka. Då fick jag soppatorsk precis utanför, vilket var tur. Mamma fick köra och köpa 5 liter på en dunk som jag fyllde på. Medans mamma gjorde det så rök jag ihop med min farmor och farfar. Nu är dom emot att jag gillar hästar också, farfar tycker jag ska börja på fotbollen igen.. Men jag vill.. INTE!

 

Men när jag fått bensin så körde jag in till den stora staden och vidare till Bokeslätt där jag ryktade Mr B och sedan fick han ett fleece täcke på sig då han hade blivit för varm i sitt stalltäcke eftersom vi skulle gå. Han är ju inte klippt heller..

Såg att hans sko hängde jätte löst där bak så jag gick till Jessica och sa den men hon sa att det ändå var OK.

Så jag tog ut honom då, i grimma eftersom Scott har hans träns och jag misstänker att Scott har fått hans sadel också! Fan! Jag som verkligen ääääälskar Bogart's Stüben sadel.. Men Men..

 

Jag gick en liten bit med honom, längs stallplanen men hans sko hängde jätte snett så jag gick tillbaka och där mötte jag Alicia som fick hålla honom medan jag tittade på skon. Den satt fast med en söm så jag försökte dra väck den men den satt för hårt och Alicia skulle köra så jag ställde honom i stallgången - Under ridhuset då. Och drog bort skon.. Sedan gick jag med honom, vi var ute i kanske 20 minuter ca och han var mycket framåt.

Öronen var spetsade och han hade huvudet högt, tittade sig omkring och trippade lite då och då. Ville även nosa på det mesta..
Så det var mycket possitivt, han såg inte alls ut att vara så stel i benen.. :D

 

Ja, iaf =) Allt gick bra, jag bytte till hans termoräcke efter och ställde in honom där han fick morötter sedan körde jag inom Stallbyggen på vägen hem. Tittade vad limement kostade och även ett par mörka lindor. Tänkte linda hans ben nu när jag går med honom. Det är bättre i hans läge, det är bättre att linda än att ta på skydden..

Hittade även den där satans Martingalen/Förbygel som jag har letat efter men den kostade 500kr och var inte riktigt så som jag ville ha den.. På Stable Store kostar den 1000 kr och på Eko finns den inte. Den är speciell..


Typ såhär.. Inte riktigt.. Själva den delen med ringarna där tyglarna löper igen ska vara lösa, alltså 2 stycken med ändå så att man kan ta bort dom med ett spänne som ett grimskaft har.. Och så gärna såna där uppe där man fäster det i sadeln.. Hehe, kräsen är jag ;D

 

Ska ner och äta hos farmor och farfar..

Får bli en bild på Bogart igen =)

Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback