090809 - Söndag

Imorse blev man väckt av Snix när klockan var lite över 6 på morgonen så jag pallade mig upp och andvände dasset innan jag gick och la mig. Somnade om fast en viss Norsk Lundehund skulle vara uppe i ansiktet ;) Gick sedan upp vid 8 eller 9, kommer inte ihåg. Jag och Alle gosade med hundarna innan vi gjorde frukost och satte oss vid tv;en. Vi satt där tills klockan blev 1 innan vi drog på oss ridkläder och pallade oss ner för att hämta Freja och Oxana i hagen. Tyckte det var frukansvärt då Freja knappt gick fram och just då ångrade jag att jag inte tog sporrarna med mig men jag fick ett spö och det behövdes men hon var ändå inte alls så slö att rida. Hon var ganska framåt =D Gillade det! Hon drog inte heller utan var lydig och Alle sa att hon mest bara töltade och att man fick arbeta lite för att få in traven på henne och gissa vad; Första gången så fick jag henne i trav, var sjukt nöjd! :D
     Sadeln var värsta obekväm så nästa gång (om det nu blir en nästa gång) så vill jag testa att rida barbacka :) Wiie =)

Men Freja  var underbar att rida, hon lyssnade bra men dock lite svårt för skänkelvikning men annars är jag nöjd ;) SUPER!   Vill gärna rida henne igen ;D Hon är ju tillsalu men dock kanske inte hästen för mig då hon knappt gick när man ledde henne men sedan var hon rolig att rida. Hon är bara 11 =D


Efteråt hade Johanna kommit hem så vi snackade lite sådär om Oxana och Johanna sa att jag var välkommen tillbaka om jag ville rida mera, Freja behövs tydligen ridas xD
Och så nämnde hon Oxana också men eftersom Alle rider henne så ska hon få fortsätta, jag tänker inte sno någon häst! ABSOLUT INTE!



Ska titta på film nu sedan duscha och sova, är sjukt trött..

Kommentarer
Postat av: Alle

hon har aldrig gjort en skänkelvikning i hela sitt liv så det var nog inte så konstigt! =P

2009-08-09 @ 23:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback